Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, a napokban újabb front nyílt meg a Red Bull és a Mercedes közötti háborúban. Mindkét istálló szeretne ugyanis helyet találni egy-egy pilótájának, aki idén nem kapott ülést a mezőnyben. Az energiaitalosok a tavaly még a nagycsapatnál versenyző, ám onnan kiszoruló Alexander Albont, míg a csillagosok a Forma-2019-es, illetve a Formula E 2020–21-es bajnokát, Nyck de Vriest próbálják elhelyezni.
Célpontként a Williams és az Alfa Romeo jöhet szóba, és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nemrég elárulta, a thai pilóta előbbit preferálná. Ez pedig igencsak érdekes helyzetet szülne, ugyanis a grove-i ostálló jelenleg a Mercedestől kapja a motorjait, és az elmúlt években elég szorosra fűzték a kapcsolatukat a brackley-iekkel, ezt többek között a Mercedes-junior George Russell is bizonyítja. A címvédő alakulatot irányító Toto Wolff a minap még arról beszélt, hogy nem akadályozna olyasvalakit, mint Albon, ám legutóbb már árnyalta ezt a kijelentését.
Ahogyan korábban említettem, Albon olyan pilóta, aki megérdemli az ülést a Forma-1-ben
– idézi a Racefans. – Azonban bonyolult [a helyzet], ha egy száz százalékig Red Bull-versenyző van egy Mercedes-erőforrással hajtott autóban. Szóval boldogan dolgozom vele, ha a Red Bullnál felbontják a szerződését.”
Kétségtelen, hogy a két istálló között még olyan szinten sincs átjárás, hogy valaki a Mercedes pilótájaként vagy a Red Bull valamelyik csapatának versenyzőjeként később olyan alakulathoz igazoljon, amelynek erőforrása megegyezik a legnagyobb riváliséval, még akkor sem, ha már semmilyen szinten nem áll szerződésben régi istállójával. Egyedül Daniel Ricciardo vezet Mercedes-motor által hajtott kocsit, de az ausztrál pilóta még a Honda-korszak előtt távozott a Red Bulltól.
Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy Wolffnak valójában mennyi beleszólása van abba, hogy a Williams kit igazoljon le a minden bizonnyal a Mercedeshez távozó Russell helyére.
Bár a Williams-család kétségtelenül szorosra fűzte a szálakat a csapat motorpartnerével, de az új tulajdonos, az új tulajdonosok ezt érezhetően meg akarják szüntetni, már amennyire ez lehetséges. Az pedig további kérdéseket vet fel, hogy Wolff pontosan mire gondolt, amikor a közös munkára utalt.
Azonban, még ha az említett feltétel teljesülése mellett az osztrák üzletember elfogadná Albon leigazolását, egyértelmű, hogy neki elsősorban egy másik pilóta érdekeit kell szem előtt tartania. „Mi nyilvánvalóan Nyck de Vriest támogatjuk, és ő tárgyal a Williamsszel, hogy megszerezze az ülést, szóval jó néhány lehetőség van.”
Horner azóta ugyancsak megszólalt a témával kapcsolatban, és elárulta, a Red Bull akár el is engedné Albont, ha ez kell ahhoz, hogy visszatérhessen a mezőnybe. „Azt akarjuk, hogy versenyezzen, szóval, amihez csak tudunk, alkalmazkodni fogunk, hogy biztosítsuk, hogy jövőre ismét legyen ülése – szögezte le. – Akadályok mindig vannak, de ő egy olyan srác, aki megérdemel egy lehetőséget a Forma-1-ben a következő idényben, mi pedig igyekszünk neki segíteni abban, hogy ezt elérje.”