Még mindig hangos a Forma-1 a Belga Nagydíjon történtektől, hiszen a sportág történetében alig találni példát arra, hogy a mezőny megjelent, de a pálya alkalmatlan volt a versenyzésre. Spában ezúttal „papíron” volt verseny, néhány kört megtett a mezőny a biztonsági autók mögött, így fél pontokat kaptak a pilóták, de a történteket még ők sem tartották igazi futamnak.
A legnagyobb problémát nem is a gyengetapadás, hanem a látási viszonyok okozták, a versenyzők egyszerűen nem láttak semmit, még akkor sem, amikor a biztonsági autó vezette fel őket. Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője szerint
a 2017-es szezonra bevezetett technikai szabályok terén kell keresni a probléma gyökerét.
Az autók felgyorsítása érdekében akkor az első gumik szélességét 245 mm-ről 305 mm-re növelték, a hátsó abroncsok 325 mm-ről 405 mm-re terebélyesedtek, ami száraz és nedves pályán is javítja a mechanikai tapadást, de esőben a kiszorított víz mennyiségét is számottevően megnövelte. Isola szerint a különbség bő 40 százalék is lehet.
„Senki sem akar újabb Spát látni, de a gumik terén nagyon keveset tehetünk – mondta Isola. – Amennyiben kiszorítjuk a vizet, az a levegőbe kerül, és a látótávolság egyre rosszabb és rosszabb lesz. Lényegében nem oldjuk meg a problémát, hanem egyre rosszabb lesz” – magyarázta, hogy a futófelület megnövelése miért rontott a helyzeten.
„Nem tudom, hogy mit tehetünk a gumik terén. 2017-ben szélesebb gumikat vezettünk be, ezzel megnöveltük a levegőben repülő víz mennyiségét is."
„A régi esőgumi 300 km/h-s sebességnél 60 liter vizet szorított ki, most akár 85 is lehet, és ez nyilvánvalóan több víz, ami a levegőbe kerül. Hacsak nem találunk megoldást arra, hogy blokkoljuk a vizet és elkerüljük az esőfüggönyt, ami korlátozza a látási viszonyokat, nem tudom, hogy mit tehetünk, nincs más megoldásom erre.”
Jövőre ugyan új gumik jelennek meg az F1-ben a jelenleginél nagyobb, 17 colos átmérővel, de a szélességük a jelenlegivel megegyező lesz. Arra egyelőre nincsenek nyilvános adatok, hogy az új autók aerodinamikája, az erősebb talajkölcsönhatás miként befolyásolja majd a helyzetet.