ISTANBUL, TURKEY - OCTOBER 10: Red Bull Racing Honda's Sergio Perez (L) and Mercedes' Lewis Hamilton (R) compete during Formula 1 Rolex Turkish Grand Prix 2021 in Istanbul, Turkey on October 10, 2021. The 16th race of the racing season is taking place at Intercity Istanbul Park on a 5.4-kilometer (3.4 miles) circuit with 58 laps. Serhat Cagdas / Anadolu Agency (Photo by Serhat Cagdas / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Nem tudja a Red Bull, hogy a Mercedes mitől lett ennyivel gyorsabb náluk az egyenesekben, de mivel az FIA szabályosnak minősítette a címvédő istálló motorját, az egyetlen, amit tehetnek, hogy ők is megpróbálnak gyorsulni.
Értetlenül áll a Red Bull a Mercedes utóbbi futamokon megnövekedett egyenesbeli tempója előtt, és nem is igazán tud mit kezdeni ezzel, Christian Horner csapatfőnök szerint a különbség ugyanis mostanra akkora lett, hogy azt nem tudják ellensúlyozni az alacsonyabb leszorítóerős beállításokkal. Helmut Marko, a bikások tanácsadója szerint a Mercedes motorja szabályos, úgyhogy az egyetlen út, hogy nekik kell fejlődniük.
Minden jel arra utal, hogy változás történhetett az erőviszonyokban a mezőny elején, és mostantól a Mercedes lehet fölényben, legalábbis egyes helyszíneken. Horner szerint ez nagyrészt az egyenesben mutatott tempóból fakad, ami a címvédő istállónál azzal javult látványosan, hogy Bottas és Hamilton is megkapta a legújabb motort.
Az egyenesben mutatott tempójuk az utóbbi időben jelentősen javult, és ahol alacsonyabb szárnyállással tartani tudtuk velük a lépést, most a közelükbe sem tudunk kerülni
– nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke. – Isztambulban különösen megfigyelhető volt ez, és különösen Lewisnál volt feltűnő a jelentős tempóelőny az egyenesben a nagyobb hátsó szárnnyal. A lehető legjobban maximalizálnunk kell a csomagunkat. Meglepő, hogy előreléptek az erőforrásukkal."
Marko a Török Nagydíj után az ORF-nek úgy nyilatkozott, a versenyt Verstappen előtt megnyerő Bottas olyan volt az egyenesekben, „mintha egyfolytában nyitott DRS-sel közlekedne", és szerinte muszáj azt feltételezniük, hogy a Mercedes a motorjával csinált valamit, miután „majdnem 15 km/h-val voltak gyorsabbak." A tanácsadó szerint ráadásul „Silverstone óta ez a helyzet, a különbség pedig csak egyre nagyobb lesz", ők pedig jelenleg csak azt az egyet tehetik, hogy még jobban optimalizálják a kasztnit, hogy „valahogy ellensúlyozzuk ezt."
A Red Bull korábban állásfoglalást kért az FIA-tól a Mercedes motorjáról, az Auto Motor und Sport információi szerint ugyanis azt gyanította, hogy riválisa az intercoolerrel trükközik, és a levegő kinti hőmérsékletnél 10 fokkal hidegebbre hűtésével ha nem is lóerőtöbbletet, de a lassabb kanyarokból való kigyorsításnál jobb gyorsulást ér el.
Marko a Török Nagydíj után a Motorsport Magazine-nak ugyanakkor megerősítette, hogy az FIA semmi szabálytalanságot nem talált.
Az FIA ezt az egészet tisztázta, nekünk pedig el kell fogadni a döntésüket"
– jelentette ki.
A Red Bullnál ezzel együtt persze nem írják le a saját esélyeiket, de Horner szerint a soron következő verseny, az USA Nagydíj is a Mercedesnek kedvezhet, utána viszont két olyan pálya jön, ahol ők nyerhetnek.
„Tudjuk, hogy Austin évek óta Hamilton erődje, de aztán Mexikóban és Brazíliában a tengerszint feletti nagyobb magasság nekünk kedvezett a múltban. Utána pedig igazán nem tudom, hogy mire számítsak az utolsó három versenytől. Lenyűgöző lesz, de a legjobbunkat kell nyújtanunk. Törökországban mindent ki tudtunk hozni a csomagunkból, remekül hajtottuk végre a bokszkiállásokat és jó stratégiát választottunk, úgyhogy ez pozitív. Ez a helyszín azonban a nyers tempó tekintetében a Mercedes számára volt jobb" – összegzett a csapatfőnök.