Daniel Ricciardo 2018-as távozása óta Max Verstappen mondhatni kettesével fogyasztja maga mellett a csapattársakat a Red Bullnál, hiszen sem Pierre Gasly, sem Alex Albon, sem Sergio Pérez nem tudta megközelíteni a holland pilóta teljesítményét, előbbi kettőt pedig már le is fokozták emiatt. Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke szerint azonban mindez nem véletlen.
A Red Bullban egy teljes szezont sem töltő, a 2019-es Belga Nagydíj előtt Albonra lecserélt, azóta az Alpha Taurinál viszont szárnyaló Gasly főnöke rávilágított, hogy az energiaitalosok kimondottan Verstappen igényeit figyelembe véve fejlesztik a mindenkori autójukat, és mivel a vb-pontverseny jelenlegi második helyezettjének bizonyos szempontból egyedi a vezetési stílusa, ez a legtöbbször megnehezíti a csapattársa dolgát.
„Gasly közel tudott kerülni Maxhoz, viszont technikai szempontból [Verstappen] számít a referenciának a csapatban. Ez azt jelenti, hogy a saját szájízéhez igazítja az autó fejlesztését, amitől a másik pilótának nehéz alkalmazkodnia – nyilatkozta az osztrák szakember a Formula Passionnek.
Nem akarok belemenni a részletekbe, de [Verstappennek] egyedi érzete van azzal kapcsolatban, hogy miként hozza ki a legtöbbet a féktávokból a kanyar csúcspontjáig. Vannak versenyzők, akik nem tudnak alkalmazkodni egy Maxnak épített autóhoz, mivel más a vezetési stílusuk."
Ezzel szemben az Alpha Taurinál Gasly a vezérpilóta, a csapat köré épül, amit jól mutat az is, hogy Tost szerint „minden kívánságát valóra akarjuk váltani."
Jelenleg a Verstappentől rendre elmaradó, az eddigi futamok során kevesebb mint fele annyi pontot szerző Sergio Pérez küzd azzal, hogy valahogy a saját stílusához igazítsa a Verstappenre tervezett kocsit. „Lépésről lépésre követem a saját utamat. Különböző dolgokat tesztelek és próbálok működésre bírni.
Mivel olyan keveset töltünk az autóban, nehéz ugyanazon a versenyhétvégén különböző irányokat kipróbálni, miközben természetesen az ember ezt szeretné. Az egész folyamat sokkal nehezebb, mivel olyan kevés időt töltünk az autóban"
– nyilatkozta a mexikói, aki elmondta, az ő vezetési stílusa is eltért Verstappenétől.
„Igen, vannak különbségek. Például én szeretem, ha stabilabb az autóm hátulja, különösen a középgyors és gyors kanyarokban. Ez segít jobban érezni az autót, úgyhogy én ezt jobban szeretem. Ez is az egyik olyan dolog, amin keményen dolgozunk a színfalak mögött."