Martin Whitmarsh chief executive officer of the British sailing team "Land Rover BAR" speaks during press conference in Trieste on October 6, 2017. - Land Rover BAR is a commercial sporting team, with a number of individual private investors alongside corporate partners. The team is made up of some of the best British and international sailors, designers, builders and racing support. (Photo by Alberto PIZZOLI / AFP)
Vágólapra másolva!
A jövő hétvégén esedékes USA Nagydíjon lehet Martin Whitmarsh első nyilvános szereplése azóta, hogy az Aston Martin F1-es vezérigazgatójaként visszatért a sportágba. Egy másik rutinos szakember is felbukkant a McLaren holdudvarában.
Hosszú kihagyás után visszatér a Forma-1-be a McLaren korábbi csapatfőnöke, Martin Whitmarsh, aki az újonnan létrehozott Aston Martin Performance Technologies ügyvezető igazgatója lett. A munkakörének része, hogy segítsen az F1-es csapatot vb-címért küzdő alakulattá formálni és közben üzletileg is hasznosíthatóvá tegye a fejlett technológiákkal dolgozó csapatot.
„Ismerkedik a csapattal és azokkal a stratégiai dolgokkal, amelyek miatt leszerződtették – mondta Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke. – Sok mozgás történik a csapatban és üdvözöljük Martint. Segíthet nekünk a tapasztalatával. Új gyárat építünk, például új szélcsatorna is lesz, és sok az újdonság a bázison akkor is, amikor mi éppen versenyzünk, úgyhogy jól jön a tapasztalata.”
Szafnauer nyomatékosította, hogy Whitmarsh elsősorban stratégiai feladatokkal foglalkozik
majd, de F1-es futamokra is elutazik majd: „A vállalatcsoport ügyvezető igazgatója lesz, ami már pusztán a leírás alapján is azt jelenti, hogy széleskörű feladatai lesznek. El fog jönni néhány versenyre, azt hiszem Austinba, aztán még néhány futamra idén és jövőre is pár alkalommal.”
Whitmarsh a McLarennél egyebek mellett az alkalmazott műszaki szolgáltatásokat nyújtó McLaren Applied részleg létrehozásában is közreműködött, ezt a vállalatcsoport a nyár folyamán adta el a Greybull Capital nevű tőkebefektetőnek. A RacingNews365.com kérdésére a McLaren megerősítette, hogy a mérnökiroda már tőlük teljesen függetlenül működik.
A lap azt is megtudta, hogy a Prodrive, a Honda és a Mercedes korábbi magas beosztású döntéshozója,
Nick Fry is csatlakozott a McLaren Applied stábjához
a vállalat új elnökeként. Fry legutóbb, 2010 és 2013 között a Brawn GP-ből lett Mercedest erősítette, Toto Wolff érkezésekor hagyta el a csapatot.
Az F1-es csapatok az 1990-es évek végétől foglalkoznak azzal, hogy a technológiájukat és a tudásukat más iparágakban is hasznosítsák, az istállók többsége létrehozott erre specializált vállalkozásokat, de a Williams és a McLaren már el is adta ezeket, míg a Mercedes és az Aston Martin napjainkban építi fel a jelenlétét ezekben a szektorokban.