Szerdán és csütörtökön rendezték a virtuális Forma-1-es bajnokság, vagyis az F1 Esports Pro Series negyedik, ötödik és hatodik futamát. A magyarok, ahogyan két héttel ezelőtt, úgy most is Bereznay Dánielnek és az újonc Sipos Patriknak szurkolhattak.
A mostani versenyhét egyikük számára sem indult jól, mivel Silverstone-ban mindketten arra kényszerültek, hogy csupán kívülről szemléljék az eseményeket. Az Alpine-nál a két tapasztalt pilóta, Nicolas Longuet és Fabrizio Donoso kapott lehetőséget, míg a McLarennél a sanghaji viadalhoz hasonlóan Josh Idowu foglalta el Bereznay helyét. Utóbbi aztán Monzában már beülhetett a virtuális volán mögé, de az időmérő nem sikerült jól, ugyanis
a Q1-ből sem jutott tovább, és mindössze a 16. helyen végzett.
Annak ellenére, hogy a hét első viadalán egyik honfitársunknak sem drukkolhattunk, a silverstone-i futamot is érdemes volt megnézni, ugyanis a győzelem kérdése az utolsó kör vége felé dőlt el. A Hangar egyenesig Daniel Moreno állt az élen, ám ott Frederik Rasmussen a DRS segítségével elment mellette, és megnyerte a versenyt. Mögöttük Lucas Blakeley látta meg a kockás zászlót.
A következő, monzai viadalon Bereznay nem kapta el jól a rajtot, így Michael Romanidisszel és Filip Prešnajderrel szemben is pozíciót vesztett. A 2. körben ugyan a szlovák versenyzőt sikerült visszaelőznie, de Joni Törmälä mindkettejüket maga mögé utasította. Innentől kezdve a kiállásokig nem változott a sorrend körülötte.
Bereznay viszonylag későn, a 8. körben cserélte le a közepes gumikat lágyakra, és miután mindenki megtette ezt, a magyar pilóta visszakerült az eredeti rajthelyére, köszönhetően annak, hogy Törmälä és Brendon Leigh még a 7. körben második kerékcserére kényszerült. A közvetítésből nem derült ki, hogy mi történt, de mivel közvetlenül egymás mögött haladtak, minden bizonnyal összeütköztek.
Ezt követően sokáig csendes futama volt a McLaren pilótájának, de három körrel a vége előtt nagy hajrába kezdett.
A 17. kör elején Simon Weigang mellett ment el, a következőben pedig előbb
Matthijs van Ervent, majd Romanidist utasította maga mögé. Az utolsó métereken pedig a korábban az élmezőnyben csatázó, de egy összeérés következtében visszaeső Longuet-t is megelőzte. Mindez azonban így is csak a 12. helyre volt elég, ami David Tonizza büntetése miatt végül a 11. lett, de Bereznay ezzel együtt is pont nélkül állt a táblázaton öt futam után.A futamot Marcel Kiefer nyerte, és sokáig úgy nézett ki, hogy kettős Red Bull-siker születhet, ám Rasmussent a18. kör végén, illetve az utolsó elején mindkét Mercedes megelőzte, ráadásul a dán versenyző megpördült a Rettifilóban, így csak a 8. pozícióban intették le. Csapattársa mögött így Moreno és Jarno Opmeer ért célba, ám előbbit, valamint az utánuk befutó Tonizzát utólag megbüntették, így Blakeley ismét elkönyvelhetett egy 3. helyet.
A két héttel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan a magyarok számára ezúttal is jól indult a csütörtöki nap, hiszen Bereznay mellett Sipos is lehetőséget kapott, ismét Donoso helyén. Az Alpine versenyzőjének Belgiumban is a Q2 jelentette a végállomást, és a 13. helyről várhatta az esti versenyt. Honfitársa viszont idei legjobb kvalifikációját produkálta, és az 5. pozíciót szerezte meg, és közvetlenül csapattársa, Bari Boroumand mögül indulhatott.
A futam nedves pályán kezdődött, ami stratégiai szempontból kifejezetten érdekesnek ígérkezett,
mivel a 2. Rasmussen, valamint a mezőny hátsó fele intermediate-eken, a többiek extrém esőgumikon rajtoltak. Bereznay azonban érdemben nem vehetett részt a küzdelemben, ugyanis az Eau Rouge felé menet balesetbe keveredett, aminek következtében visszaesett az utolsó helyre, messze lemaradva a többiektől, ráadásul még ki is kellett állnia. A felvételeken nem látszott egyértelműen, hogy volt-e kontakt Rasmussen és közte, mindenesetre a McLaren eltalálta a falat, majd keresztbeállt a pályán. Sipos szintén járt a bokszban az 1. kör végén, mert úgy ítélte meg, hogy a zöld oldalfalú abroncsok nem bizonyultak jó választásnak. Az Alpine versenyzője így a 18. pozícióban tért vissza a pályára.
Sipos a 4. körben javított egy pozíciót, miután Moreno lecserélte az esőgumijait. A mezőny nagy része, beleértve a magyar pilótát is, a 7. körben tette meg ugyanezt, és így az újonc visszaesett a 18. helyre. Végül azonban a 16. pozícióban intették le, miután Leigh és Moreno másodszor is kereket cserélt, de a spanyol versenyző utólag elé került, mert Sipos több büntetést is összeszedett. Ami Bereznayt illeti, Prešnajder kiesése miatt a 19. helyen zárt, közel 1 perces lemaradással mindenki máshoz képest.
Végül kiderült, hogy azok jártak jól, akik intereken indultak: Rasmussen a verseny első részében folyamatosan esett vissza, de mivel nem kellett kiállnia, végül könnyedén megnyerte a futamot. Opmeer hasonló taktikával lett 2., míg Tonizza a pole pozícióból indulva a virtuális dobogó legalsó fokára állhatott fel. A holland versenyző 101 ponttal áll a táblázat élén, 14 egységgel megelőzve Blakeley-t, és további 9-cel a Red Bull pilótáját. A magyaroknak a bajnokság első felébennem jött össze a pontszerzés.
Helyezés | Versenyző | Pont |
1. | Jarno Opmeer | 101 |
2. | Lucas Blakeley | 87 |
3. | Frederik Rasmussen | 78 |
4. | Marcel Kiefer | 62 |
5. | Bari Boroumand | 55 |
6. | Nicolas Longuet | 42 |
7. | Daniel Moreno | 39 |
8. | Fabrizio Donoso | 31 |
9. | David Tonizza | 28 |
10. | Álvaro Carretón | 24 |
11. | Brendon Leigh | 20 |
12. | Sebastian Job | 16 |
13. | Daniele Haddad | 8 |
14. | Simon Weigang | 8 |
15. | Joni Törmälä | 5 |
16. | Michael Romanidis | 2 |
17. | Filip Prešnajder | 1 |
Helyezés | Csapat | Pont |
1. | Red Bull | 140 |
2. | Mercedes | 140 |
3. | Aston Martin | 96 |
4. | Alpine | 73 |
5. | McLaren | 55 |
6. | Ferrari | 48 |
7. | Williams | 26 |
8. | Alpha Tauri | 20 |
9. | Alfa Romeo | 9 |
10. | Haas | 0 |