A Török Nagydíj előtt is folytatódott Fernando Alonso hadjárata a sportfelügyelői eljárások, valamint a versenyzők megítélése terén általa tapasztalt kettős mérce ellen. Az F1-be idén visszatért pilóta a Stájer Nagydíj után kezdte ostorozni a versenyigazgatót az ellenfelek pályaelhagyásai miatt, majd a Brit Nagydíjon elmondta, idiótának érzi magát, mert ő nem szélesíti ki a pályát.
A silverstone-i futam után arról beszélt, hogy az F1-ről tudósító médiában brit túlsúly uralkodik, ezért a többi versenyzővel előnytelenül bánnak a sajtóban, Isztambulban viszont kissé zavaros érveléssel, de ráerősített arra, hogy szerinte a közvélemény kettős mércét alkalmaz, ha az ő versenyszituációi kerülnek terítékre.
Alonso „szabályokat” említett, de valójában azt kifogásolta, hogy a csütörtöki sajtótájékoztatón pellengérre állították őt,
miután az Orosz Nagydíj rajtjánál láthatóan semmilyen erőfeszítést nem tett azért, hogy ne kelljen átvágnia a 2-es kanyart, és az FIA által kijelölt menekülőúton tért vissza a pályára. A manőver szabályos volt, de többen megkérdőjelezték az etikusságát.
Közöttük van Jolyon Palmer is, aki 2017-ben a Renault színeiben Alonso ellen is versenyzett, az Olasz Nagydíjon annyira felbosszantotta Alonsót, hogy a spanyol pilóta több rádióüzenetben is kifogásolta Palmer védekezését, a szerinte enyhe, 5 másodperces büntetést, amit azért kapott, majd ironikus megjegyzéssel nyugtázta, amikor ellenfele kiesett a versenyből.
A brit pilóta a BBC 5 Live F1 podcast adásában hosszú monológban tárgyalta, hogy szerinte miért nincs igaza Alonsónak, és az érvelésére áttételesen a szombati események is ráerősítettek, mivel Alonsót beidézték ugyan egy vélelmezett sárga zászlós szabálytalanság miatt, de a sportfelügyelők végül nem büntették meg őt.
„Először is, Sebastian Vettelt megbüntették Ausztriában azért, mert akadályozta Alonsót. Nem úszta meg. Másodszor, Alonso abszolút bolondot csinált a mezőnyből a szocsi verseny kezdetén. A rajtrács felé haladva gyakorolta az ívet a polisztirol táblák között. Miután kiment a bokszból a rajtrács felé vezető körön szó szerint begyakorolta, hogy mit fog csinálni. Csinált egy tét nélküli elfékezést és gyorsan elhajtott a táblák között. Nem hiszem, hogy hibázott, és egyszerűen rosszul mérte fel.”
Tudta, hogy mit csinál. Aztán jött a verseny rajtja, és abszolút semmilyen erőfeszítést tett azért, hogy beforduljon a 2-es kanyarban.”
Talán sikerült volna neki, de inkább kivárta, amíg mindenki elfordul, ő meg ment tovább egyenesen, aztán jobbra fordult és átjutott a táblák között. Egyébként nyert egy-két helyet, de el is vesztette azokat a kör során.”
„Megértem a frusztrációját, mondjuk, megúszta, pedig, igazából mások is csináltak ilyesmit. Az ausztriai bosszankodását megértem, én nem támogatom azt, amit ő tett Oroszországban és [Lando] Norris vagy valaki más tett Ausztriában, mert a pályán kellene maradniuk és nem tetszik a gondolat, hogy valaki pozíciót nyer vagy megtart a bukótér használatával, ez szégyenteljes.”
„Ő Oroszországban magasabb szintre emelte ezt, mert teljesen szándékos és előre eltervezett volt, ami más versenyeken eddig nem fordult elő, ezért vonják őt kérdőre az emberek. Talán lett volna elég hely, hogy beforduljon, és abszolút szándékosnak tűnt [a kanyarátvágás]. Végezetül, mikor fordult elő utoljára, hogy Fernando Alonso sportszakmai büntetést kapott? Kapott valaha?”
„Igazából, Alonso egy gyilkosságot is megúszna, mert ő Alonso – használt egy jellegzetes angol szófordulatot. – Leszorított engem is a pályáról 2017-ben Belgiumban, pontosan úgy, ahogy Kevin Magnussen egy versennyel korábban megtette Nico Hülkenberggel. Magnussen büntetést kapott, Alonso nem.”
„Az FIA-nál is vakarták a fejüket, hogy Alonso miért nem kapott büntetést, és Monzában egy órát tárgyaltunk erről, de nem került elő rendes bizonyíték. Megnéztük a videofelvételeket, de lényegében azért döntöttek így, mert Fernando Alonsóról volt szó. Silverstone-ban is cikázott, bemutatták neki a fekete-fehér zászlót [2014-ben], de büntetéseket nem kap, úgyhogy nem tudom, miért olyan dühös most.”