Teljesen más megközelítést alkalmaz a fejlesztések terén az idei szezonban a világbajnoki címért harcoló Mercedes és Red Bull, ez pedig az idény elején magában hordozta annak a lehetőségét, hogy előbbi istálló az év második felében lemarad. Ez azonban nem történt meg, sőt, a legutóbbi futamon a Mercedes egyértelműen gyorsabb volt a riválisánál, ami nemcsak az idei, hanem a következő évre sem ígér sok jót az ellenfeleknek.
Míg a Red Bull versenyről versenyre igyekezett újításokat hozni az RB16B-hez, addig a Mercedes nagyobb lépcsőkben gondolkodott, és miután a júliusi Brit Nagydíjon bevetette idei utolsó átfogó fejlesztési csomagját, már csak néhány apróbb változtatást eszközölt, és leginkább az autója megértésével igyekezett előrelépést elérni, ami Toto Wolff elmondása szerint sikerült is.
A szezon utolsó hat versenye előtt a címvédő istálló vezeti a konstruktőri pontversenyt, Lewis Hamilton révén pedig az egyéni összetettben is csupán hat ponttal van lemaradva a vezető Max Verstappen mögött. És ami a Mercedes számára ennél is lényegesebb, van olyan gyors, ha nem gyorsabb, mint a Red Bull.
Andrew Shovlin mérnökigazgató szerint az év korai szakaszában nem volt számukra egyértelmű, hogy ősszel ez lesz a helyzet.
„Sorozatos jó formát mutattuk száraz időben és vizes pályán is jó volt a tempónk. Olyannak tűnik az autónk, amelyik bajnoki címeket nyerhet – utalt az utóbbi futamokra a szakember. – Ha visszamegyünk az év korai szakaszába a fejlesztéssel kapcsolatban hozott döntésekhez, próbálva egyensúlyba hozni az idei és a következő évet, az egyik aggodalmunk az idei szezon végével kapcsolatos volt. Képesek leszünk akkor is pole pozíciót szerezni és kibérelni az első sort, hogy irányítsuk a versenyt?
Igazán megnyugtató, hogy olyan csomaggal vágunk neki az utolsó hat versenynek, amely képes legyőzni őket (a Red Bullt - a szerk.) az időmérőn és a versenyen."
Mindez pedig nemcsak a 2021-es, hanem a 2022-es erősorrenddel kapcsolatban is árulkodó lehet, hiszen a Mercedes az idei vb-csata ellenére sem szorította háttérbe a jövőre érkező, teljesen új szabályok szerint épülő autója fejlesztését, azaz semmi nem indokolja, hogy jövőre vissza fognak esni, ahogyan azt a történelem során már jópársszor láthattuk az éppen élen álló csapattól egy-egy nagy szabályváltozás esetén.
Persze azt sem lehet előre borítékolni, hogy innen már megnyerik az idei vb-címeket, mert bár Isztambulban valóban kiemelkedő volt a tempójuk, James Allison technikai főigazgató szerint ez annak is volt köszönhető, hogy ők pont beletaláltak a gumik működési tartományába,
„Az egyik mérnökünk úgy fogalmazott, hogy ezen a hétvégén megtaláltuk az arany középutat a gumikkal. Nem voltak sem túl melegek, sem túl hidegek egy olyan aszfalton, ami különösen trükkös volt. Tudtuk, hogy nagyon erősek vagyunk, de azzal is tisztában voltunk, hogy nagyon kicsi a különbség aközött, hogy jók vagy átlagosak vagyunk. Néhány foknyi eltérés itt vagy ott kihozott volna minket ebből az állapotból."
„Úgyhogy nagyon jó teljesítményt nyújtottunk, az autónak nagyon jó volt az egyensúlya, nem szenvedtünk annyira az összes többi csapatra jellemző alulkormányzottságtól. Ebből azonban szerintem nem lehet automatikus következtetéseket levonni a soron következő futamokra."
„Silverstone-ban egy nagyobb fejlesztési csomagot tettünk fel az autóra, ez pedig jobbá tette a szezonunkat. Azóta csak egy olyan verseny volt, ahol minden téren megvertek minket, a hollandiai. A többieken talán a leggyorsabb autóval maradtunk alul, néhány helyen, mint például Isztambulban és Szocsiban, pedig rendesen jók voltunk. És Monzában is" – összegzett Allison, aki szerint azokon a helyszíneken, ahol az övék volt a gyorsabb autó, a szerencsén múlt, hogy ők vagy a Red Bull nyernek, ami annyit mindenképpen mutat, hogy harcban vannak a világbajnoki címekért.