Noha a hétvége előtt a Mexikóvárosi Nagydíj egyik sötét lovának tartották, a pénteki szabadedzéseken megmutatkozott, hogy a Ferrari minden bizonnyal nem lesz képes beleszólni a Red Bull és a Mercedes dolgába, Laurent Mekies versenyigazgató szerint ugyanakkor nem is ez a céljuk, hanem az, hogy közvetlenül ott legyenek a két élcsapat mögött.
„Nem. Szerintem a különbség a Red Bullhoz és a Mercedeshez képest túl nagy. Ez azonban nem változtat azon, hogy mire koncentrálunk. Arra, hogy ott legyünk közvetlenül mögöttük. Erre koncentrálunk, és közben továbbra is hajszoljuk a minél jobb teljesítményt" – nyilatkozta a szakember a pénteki edzésnapon, amlyen ezt a célt teljesítették, hiszen Carlos Sainz a második tréninget az ötödik helyen zárta a két Mercedes és a két Red Bull között.
Charles Leclerc a hétvége előtt optimistán nyilatkozott az autó teljesítményéről, Mekies pedig osztotta pilótája véleményét.
Ami látható, hogy a teljesítményünk egyre kiegyensúlyozottabb, ettől pedig az eredmények is azok. Elmegyünk egy pályára, és jobb képünk van arról, hogy hol leszünk. Mindenki jobban meg tudja érezni, hogy miként álljon a hétvégéhez.
Ezt láthatjuk Charles, Carlos és a csapat esetében is. Magabiztosságot ad, hogy a következő lépésen dolgozzunk. Összességében egy kicsit az a helyzet, ami a Red Bull és a Mercedes között. Tudjuk, hogy mindig azon múlik, hogy a középmezőny elején vagyunk-e, hogy kisajtoljuk-e az utolsó tizedeket és századokat az autóból. De már tudjuk, hogy harcban leszünk, és szerintem Charles és Carlos is így érzi."
Mekiest a McLaren elleni konstruktőri harmadik helyért zajló csatáról is kérdezték. „Nem tudom, hogy lehet-e ezt csatának nevezni. Persze, ezek a srácok versengő alkatok és ennek így is kell lennie, de szerintem nagyon magas szintű interakciót élvezünk a versenyzőink és a csapat között. Ebből próbálunk előnyt kovácsolni. Nem hiszem, hogy ez a küzdelem bármit is megváltoztat majd a minket hajtó szellemiség terén, és összességében magabiztosan azt mondhatom, hogy ők a saját csatájuknál jobban összpontosítanak arra, hogy a csapat megszerezze a 3. helyet."
A Ferrari napját némileg hátráltatta, hogy Charles Leclerc az első edzés elején kissé összetörte a kocsit, de az istálló közleménye szerint mivel a poros pályán a többiek is kevesebb kört tettek meg, nem bírt olyan nagy jelentőséggel az időveszteség.
„A két edzésünk eléggé eltérően alakult, délelőtt nagyon poros volt a pálya, ezért igencsak csúszott és trükkös volt vezetni rajta, különösen a fékezések terén – nyilatkozta a monacói. – A két tréning között jelentősen javult a pálya állapota, körről körre lehetett érezni, hogy gyorsabbak vagyunk. Nehéz összehasonlítani az eredményünket a többiekével, és rájönni, hogy pontosan hol tartunk."
„Arra kell összpontosítanunk, hogy összerakjuk a lehető legjobb kört, és ha ez sikerül, akkor magabiztos lehetek, hogy megvan a lehetőségünk, és jó munkát végezhetünk a hétvégén."
„A pénteki nap kalandos volt, ahogy Mexikóban mindig is az, a tapadás jelentősen befolyásolta az autó viselkedését. Az első és a második edzés között a beállítások módosításával próbálkoztunk, de úgy tűnt, hogy ez nem vált be, úgyhogy a tréning során visszatértünk a reggeli beállításhoz, és próbáltuk visszanyerni az egyensúlyt, amivel az első szabadedzésen elégedettebb voltam" – értékelt Sainz.
„Újabb alternatívákat fogunk kipróbálni, hogy kiderüljön, tudunk-e gyorsulni és javítani az autó általános teljesítményét. Néhány ellenfelünk nagyon gyorsnak tűnik, úgyhogy szoros csata lesz."