Az előző években megszokott trenddel ellentétben jövőre nem csökken, hanem az új autók bevezetése miatt növekszik az előszezoni tesztnapok száma. A mezőny először 2022. február 23-25. között találkozik Barcelonában, majd az idénynyitó helyszínén, Bahreinben folytatódik a gyakorlás 2022. március 11-13. között.
A csapatok eleinte ötnapos gyakorlást szerettek volna kiharcolni, különösen a kisebb istállók, amelyek nem rendelkeznek a legkorszerűbb szimulációs infrastruktúrával, de végül mindenki kénytelen beérni kétszer három nappal a két helyszínen. Az éves, kétszer 100 km-es kvóta terhére két további nap is rendelkezésre áll majd Barcelonában filmforgatás céljára, de ennek dátumát nem közölték.
A szurkolók számára alapvetően jó hír, hogy az ideinél kétszer több napot töltenek majd a pályán a vadonatúj F1-es autók,
de üröm az örömben, hogy az F1 TV-n a barcelonai tesztet nem közvetítik, mindössze egy nap végi, 60 perces összefoglalóval készülnek. A koronavírus miatti szigorításokkal egyelőre nem számolnak, így a sajtó képviselői személyesen is jelen lehetnek a barcelonai tesztelésen, így várhatóan az F1 TV előtt megszokott rendben tudósítanak majd az eseményekről.
A csapatok feltehetőleg a legújabb fejlesztéseik védelme, valamint a megszokottnál feltételezhetően gyakoribb meghibásodások miatt érték el, hogy ne legyen élő közvetítés, ami nagy veszteség a szurkolóknak, hiszen így egyrészt lemaradnak a legfrissebb eseményekről, másrészt az F1 TV buktatta le például a Mercedes tavaly betiltott, innovatív kormányművét, a DAS-t.
Az előszezoni tesztelés után jövőre sem rendeznek további kollektív teszteket, ellenben 23 nagydíj és várhatóan 6 sprintfutam szerepel majd a programban, így a közönség nem marad majd akció nélkül egészen a 2022-es labdarúgó-világbajnokság kezdetéig.
A 2022-es tesztelés rendkívül fontos lesz a csapatok számára, mert az új autók teljesen más elven működnek, a jelenleginél jóval nagyobb szerepe lesz a talajkölcsönhatásnak és az erőforráson kívül lényegében minden alkatrészt újra kell tervezni. A várakozások szerint az új autók lassabb lesz a jelenlegieknél, de az egyelőre nem egyértelmű, hogy mennyivel.