Az egyéni világbajnoki címért zajló küzdelem mellett a konstruktőri dobogó 3. helyéért is nagy csata zajlik a McLaren és a Ferrari között, a különbség mindössze 3,5 pont öt nagydíjjal a szezon vége előtt. Eleinte a wokingiak tűntek esélyesnek, de a Scuderia az ősszel bevetett motorfejlesztéssel úgy tűnik, képes lehet fordítani.
„Csupán öt verseny van hátra a szezonból, tudjuk, hogy minden futam számít, és nincs időnk, hogy lankadjon a figyelmünk – jelentette ki Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke. – Tudjuk, hogy kihívás lesz megtartani a helyünket a konstruktőri világbajnokságban, de készen állunk rá.”
Azokra a változókra összpontosítunk, amelyre befolyásunk van, és fenntartjuk a nyomást az ellenfeleinken.”
Mexikóban van esély arra, hogy a Red Bull és a Mercedes mellett a Ferrari is beleszóljon a dobogós helyek sorsába, a McLarennek várhatóan a Mercedes-motor légszomja nehéz pillanatokat okoz majd. Seidl erre nem tért ki, arra viszont igen, hogy a sajátos atmoszféra az autó beállítását is befolyásolja.
„Mexikó sajátos kihívás a beállítások terén, és ez felboríthatja az erőviszonyokat. A nagy tengerszint feletti magasság és a ritkább levegő azt jelenti, hogy nagyobb leszorítóerővel megyünk annál, amit egy mexikóihoz hasonló pályán választanánk, és ezt trükkös eltalálni.”
Már régóta dolgozunk a szimulátorban azon, hogy a lehető legtöbb adattal rendelkezzünk a hétvége előtt.”
A konstruktőri dobogós hely sorsában nagy szerepe lesz Daniel Ricciardónak, aki a szezon nagy része során alaposan elmaradt a várakozásoktól, a nyári szünet után viszont elkezdte bontogatni a szárnyait, győzött Monzában és Austinban is ő volt a gyorsabb McLaren-pilóta, végig vívott Carlos Sainz ellen.
„Hasonló küzdelemre számítok, mint amiben részt vettünk Austinban is, bár tavaly itt sem rendeztek versenyt. Nehéz megmondani, hogy hol lehetünk a versenyképesség terén. Arra fókuszálunk, amit csapatként befolyásolhatunk, igyekszünk a lehető legtöbb pontot szerezni, aztán meglátjuk, miként alakul a sorrend a mezőnyben.”