Miután a Mercedes felülvizsgálati kérelmet nyújtott be, amelyben Lewis Hamilton és Max Verstappen brazíliai csatájának újranézését kérte, az FIA sportfelügyelői elutasították azt, mivel úgy ítélték meg, hogy a benyújtott bizonyíték nem felel meg mind a négy, felülvizsgálathoz szükséges kritériumnak.
Az indoklásban a felügyelők leírták, hogy a Mercedes Verstappennek a brazíliai futam közben a felügyelők rendelkezésére nem álló 360 fokos kamerájának, illetve előrefelé néző fedélzeti kamerájának felvételét nyújtotta be, mint „jelentős, releváns, új", és az eredeti ítélet pillanatában „rendelkezésre nem álló bizonyítékot."
A felügyelők a négy kritériumból hármat elfogadtak, viszont úgy ítélték meg, hogy az új bizonyítékok nem számítanak „jelentősnek" az ügy szempontjából. Hogy miért nem, arra a meghallgatás során a Mercedes által is felhozott 2020-as Osztrák Nagydíjat írták le példaként. Akkor a Red Bull sikeresen elérte, hogy Hamilton 360 fokos, az időmérő során rendelkezésre még nem álló kamerájának képe alapján megbüntessék a hétszeres világbajnokot, amiért nem lassított le a sárga zászlós jelzésnél.
„Hogy ezek a felvételek jelentősek-e, az attól függ, hogy vélhetően meg tudják változtatni a felügyelők eredeti döntését, vagy sem – áll a mostani döntés indoklásában. – A találó példa, amelyet [a Mercedes] előhozott a 2020-as Osztrák Nagydíjról, mutatja, hogy a döntés pillanatában egyik rendelkezésre álló felvétel sem mutatott látható sárga zászlós jelzést Lewis Hamiltonnak. Ugyanakkor az új, és korábban nem elérhető 360 fokos kamerakép, amit másnap töltöttek le, egyértelműen megmutatta, hogy volt az autóból látható sárga jelzés, a versenyzőt pedig megbüntették, amiért nem lassított le. Ebben az esetben a felvétel megváltoztatatta a döntést, és abszolút jelentősnek számított."
A felügyelők viszont úgy látták, hogy a mostani eset merőben eltért az egy évvel korábbitól.
„A felügyelőknek gyakran gyorsan, korlátozott mennyiségű információ birtokában kell döntést hozniuk – írták. – A döntés meghozatalakor a felügyelők úgy érezték, hogy elegendő információ áll a rendelkezésükre a döntéshez, ami utólag nagyban összhangban volt a két pilóta futam utáni nyilatkozataival.
Ha a felügyelők úgy érezték volna, hogy a 33-as rajtszámú autó előrefelé néző kamerája kulcsfontosságú a döntéshozatalhoz, akkor egyszerűen vizsgálat alá helyezték volna az esetet, és a verseny után vizsgálták volna azt, miután a felvétel elérhetővé válik. Ennek azonban nem látták szükségét."
„A Mercedes álláspontja az volt, hogy az új felvétel elegendő információval szolgál a felügyelőknek ahhoz, hogy összességében más döntésre jussanak, mint korábban.
A felügyelők azonban úgy határoztak, hogy az új felvétel nem mutat semmi rendkívülit, ami merőben eltér a többi kameraszögtől, amelyek a rendelkezésükre álltak a futam alatt,
vagy ami megváltoztatná az eredetileg rendelkezésre álló felvételek alapján hozott döntést. A 2020-as ausztriai esettel ellentétben a felügyelők ítélete szerint semmi nincs az új felvételeken, ami alapjaiban változtatna a tényeken, és semmi olyat nem mutatnak, amit akkor a felügyelők nem fontoltak meg. Emiatt a felügyelők úgy döntöttek, hogy a felvételek nem számítanak jelentős új bizonyítéknak."
A Mercedes tehát azt sem tudta elérni, hogy egyáltalán megfontolják a felügyelők, hogy mégis meg kellene büntetniük Verstappent, hiszen a vizsgálatig sem jutottak el. Amikor a Katari Nagydíj első szabadedzése után kezdetét vette az FIA hivatalos sajtótájékoztatója, az első felében az egymás mellett ülő Toto Wolff-al és Christian Hornerrel, mindkettejüktől megkérdezték, hogy miként látják a felülvizsgálati kérelmet.
Wolff elmondta, hogy minden egyes pontért meg kell küzdeni, és
nem számítunk arra, hogy bármit is nyerünk a felülvizsgálati kérelemmel",
helyette tisztázni szeretnék az utolsó három verseny előtt, hogy mit lehet, és mit nem, amennyiben ugyanis nem büntetnek, az szerinte „lehetetlenné teszi a kívülről előzést, mert teljes mértékben a belül haladó uralja a kanyart." „Nagyon markáns véleményem van erről – mondta az osztrák. – Nagyon fontos megérteni, hogy mit lehet, és mit nem a következő versenyeken, mert nem akarjuk, hogy ez a bajnoki cím egy ellentmondásos esettel dőljön el a felügyelők szobájában."
Horner már a döntés ismertetése előtt arról beszélt, hogy meglepné, ha lenne vizsgálat, és nem is igazán érti, hogy mi tart ennyi ideig, mivel szerinte volt elég felvétele a felügyelőknek ahhoz, hogy már Brazíliában jó döntést hozzanak.
A sajtótájékoztató későbbi részében aztán mindkettejükkel élő adásban tudatták, hogy megszületett a döntés, és elutasították a kérelmet, mire Wolff azt felelte:
Abszolút ezt vártam. Párbeszédet akartunk kezdeményezni az ügyben, mert valószínűleg a következő futamokon is lesznek ilyen helyzetek. Ezt a célt elértük, és nem is igazán gondoltuk, hogy ennél tovább mehet az ügy."
Horner ezután elmondta: „Szerintem ez a helyes döntés, különben kiengedtük volna a szellemet a palackból az azon a versenyen történt rakás másik eset kapcsán. A legfontosabb, hogy mostantól erre a futamra koncentráljunk, itt és a következő futamokon és jó és tiszta küzdelmet akarunk."
A sajtótájékoztató végén Wolff pedig azért még odavágott egyet a Red Bullnak, mondván „anélkül állítottuk össze a dossziét, hogy túl sok időt fordítottunk volna erre, különösen, ami az autó teljesítményéért felelős mérnököket illeti", majd hangsúlyozta, hogy „bárki számára, aki valaha autóversenyzett, világos volt, hogy mi áll a felvételeken.
Nyilván én messze vagyok attól a szinttől, amit bármelyik Forma-1-es pilóta tud, de abban a kanyarban [Verstappen] nem tudott volna a pályán maradni és nem is akart.
Ez a személyes véleményem, de nem akarok ítélkezni bárki pilótája fölött, mert különben én ülnék az autóban és nem egy széken ülve kommentálnám a történteket."