28 May 2019, Baden-Wuerttemberg, Stuttgart: The Porsche logo can be seen in front of an automobile manufacturer's building. During a raid this morning, the public prosecutor's office, tax investigators and the state criminal investigation office searched various locations of the VW subsidiary Porsche and financial authorities. Photo: Christoph Schmidt/dpa
Vágólapra másolva!
A Porsche motorsportokért felelős alelnöke megerősítette, hogy a gyártónál komolyan foglalkoznak azzal, hogy 2025-től belépnek a Forma-1-be, de ehhez feltételeknek kell teljesülniük.
Már nem csak pletyka, hogy a Porsche igazgatótanácsa döntést hozhat egy jövőbeli F1-es szerepvállalással kapcsolatban. A vállalat motorsportokért felelős alelnöke, Thomas Laudenbach szerint a sportágnak relevánsnak kell lennie a közúti közlekedésre nézve, viszont a teljesen elektromos hajtást nem kötötte ki feltételként. Ezt egy sajtóbeszélgetésen mondta el, amelyről az Autosport idézte őt.
„Elnézve a jövőt és azt, hogy a gyártók milyen bejelentéseket tesznek az általuk eladni tervezett elektromos autók részarányával kapcsolatban, szerintem nagyon fontos, hogy a Forma-1 elindul az elektrifikáció irányába. Igen, világos, hogy ilyen versenyzést nem lehet akkumulátoros villanyautóval csinálni, ezt mindannyian tudjuk.”
„Viszont a hajtáslánc elektromos részének sokkal nagyobb prioritást kell adni. Ez fontos. Autógyártóként meg akarjuk mutatni magunkat a motorsportokban, és ennek relevánsnak kell lennie arra nézve, ami a közutakon történik. Az FIA hatalmas lépést tett ebbe az irányba és ez segíteni fog” – jelentette ki.
Laudenbach eddig az Audi sportrészlegét vezette, így jól ismeri a testvérmárka versenyprogramjait is. Egyértelműen kijelentette, hogy a Forma-1-es szerepvállalás a napirendjükön van, de a következő motorformula véglegesítéséig nem akarta megerősíteni, hogy valóban beszállnak a sportágba.
„Nem titok, hogy gondolkodunk [az F1-en] és tárgyalunk az FIA-val, az sem, hogy mondjuk úgy, komolyan fontolgatjuk, de még nem született döntés. Úgy tudom, a Forma-1-gyel kapcsolatban sok dolog a helyes irányba tart, hogy mekkora jelentőséget kap a hajtáslánc elektromos része. Szeretnénk a motorban több standard alkatrészt és szabadságot az elektromos elemeknél. Ezek talán megvalósulnak.”
Arról egyelőre a Forma-1 részéről sincs egyértelmű döntés, hogy mikor váltják le a jelenlegi erőforrásokat, a Honda távozása miatt több szereplő is sietteti az új szabályok bevezetését, egyelőre 2025-2026 tájékán tűnik esedékesnek a változás. A német sportautógyár képviselője a korábbi dátummal számol.
„Egy dolog világos, ha döntés születik, nem várhatunk sokáig, mert, ha 2025-ben versenyezni akarunk, akkor egy bizonyos időpontban el kell kezdeni, és most itt tartunk. Ha valaki tényleg azon gondolkodik, hogy erőforrás-gyártóként akar beszállni ebbe a bajnokságba, akkor mindig egy nagy szabályváltozással összhangban kell ezt megtenni.”
„Az sem titok, hogy ha a PR-értéket, a rajongótábort és a reklámértéket nézzük, akkor a Forma-1 hihetetlenül jó más versenysorozatokhoz képest, efelől nincs kétség.”