Hetek óta zajlik a kötélhúzás a Forma-1-ben a sportág következő korszakát meghatározó motorszabályok lényegéről. Várhatóan 2026-tól leváltják a jelenleg használt, rendkívül bonyolult erőforrásokat, és módosított előírásokkal folytatódik a fejlesztés, részben azzal a céllal, hogy a Volkswagen (VW) csoport is hajlandó legyen csatlakozni a sportághoz.
A VW belépéséről rengeteg pletyka napvilágot látott az elmúlt bő 20 év során, de a német konszern mindig távol maradt a gyorsasági autósport csúcskategóriájától, pedig közben sikert sikerre halmoztak Le Mans-ban és más bajnokságokban is maradandó eredményeket értek el. Az Auto Motor und Sport viszont úgy értesült, hogy
ezúttal megtörhet a jég.
A német szaklap rutinos tudósítója, Michael Schmidt úgy tudja, hogy az F1 vezetése abban reménykedik, hogy a legutóbbi, Monzában megtartott egyeztetés eredményeként a Török Nagydíjon megállapodás születhet a motorszabályok jövőjéről, és amennyiben ez létrejön, akkor a németeknek is tetsző kompromisszum alakulhat ki.
Ennek lényege, hogy az F1-ben jelenleg érdekelt gyártók a felhalmozott tudásuk és versenyelőnyük ellenére hajlandók lemondani a rendkívül bonyolult és költséges MGU-H egység fejlesztéséről, amennyiben a VW csoport legalább 5 évre elkötelezi magát a sportág mellett. Schmidt szerint, ha a szabályokból eltűnik az MGU-H, az lényegében azt jelenti, hogy a VW beszáll a sportágba.
A riporter úgy tudja,
megmarad a jelenlegi V6-os turbómotor, de sokkal több lesz a standardizált alkatrész, és kevesebb a fejlesztési lehetőség,
ez lényegében a hengerfejre és az égés folyamatára korlátozódna. Egy egység árát a jelenlegi kétmillió euróról egyre csökkentenék. A döntéshozók törekednek arra, hogy a motorokat fenntartható forrásból származó üzemanyagok hajtsák, ennek kifejlesztése azonban óriási összegeket emészthet fel.
Az egyszerűsített erőforrások teljesítménye várhatóan alacsonyabb lesz a jelenlegieknél, ezt az MGU-K továbbfejlesztésével orvosolnák, 120 helyett 350 kW-ra nőhet a kapacitása, viszont ehhez nagyobb akkumulátorokra is szükség lesz. A karosszéria oldalán
az aktív aerodinamika engedélyezésével, valamint az aktív felfüggesztés újbóli bevezetésével kacérkodnak.
Szintén kérdéses még, hogy kiterjesztik-e a költségplafont a motorgyártókra is. Schmidt szerint a Mercedes ezt szeretné, a lehető legalacsonyabb határral, a nagyobb beszállítói háttérre támaszkodó, így az árváltozásoknak jobban kitett ellenfelek viszont nem támogatják ezt.
A VW konszern a WEC-ben látott stratégiát követve megosztaná a költségeket az Audi és a Porsche között, de maximalizálná a marketingértéket. A tudósító úgy tudja, már meglévő csapatokhoz társulnának be, így a jelenleg gyári támogatás nélküli istállók elkezdhetik keresni a két német márka kegyeit.