Várhatóan egészen az utolsó nagydíjig izgalmas marad az idei F1-es világbajnokság, mivel Max Verstappen és Lewis Hamilton küzdelmében a holland pilóta ugyan lezárhatja a küzdelmet a hétvégén, Szaúd-Arábiában, a valószínűbb az, hogy a Red Bull és a Mercedes az utolsó versenyhétvégén is csatázni fog egymással.
A csata a pályán kívül is zajlik, az istállók az idei szezon során többször is megpróbálták gátolni a másikat azáltal, hogy az FIA-nál valamilyen módosítást értek el az alkatrészek tesztelése vagy a szabályok értelmezése terén. A Red Bull (és több más csapat is) kénytelen volt módosítani a hátsó szárnyán az Azeri Nagydíj előtt és a kerékcseréket is lelassították, ami szintén a Red Bull erőssége volt.
A Katari Nagydíj során fordult a kocka, a Red Bull érte el, hogy az FIA szigorúbban tesztelje a hátsó szárnyakat, ami a gyanú szerint elrettentette a Mercedest attól, hogy egy hajlékony elemet használjon.
A Red Bull az utóbbi időben többször is összetűzésbe keveredett az FIA különböző testületeivel, de Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója a Motorsport.com holland kiadásának elmondta, szerinte ők csak reagálnak arra, hogy a Mercedes viszonyul az idei világbajnokságban vívott küzdelemhez.
„Amikor a Mercedesnél meglátták, hogy a tempónk ugyanolyan vagy jobb, mint az övék, először előrukkoltak a hajlékony szárnyakkal, majd utána mindenféle hamis érvelésekkel – nyilatkozta az osztrák veterán. – Mi nagyon sportszerűtlen gesztusként értékeltük ezeket, és azóta mi is odafigyelünk arra, hogy mi zajlik a Mercedesnél, például a [hátsó] szárnyakkal.”
Marko ettől függetlenül elmondta, nem kifogásolja a Mercedes hozzáállását,
szerinte ez a Forma-1-ben a játék része, de odaszúrt az ellenfélnek, ami 2014 óta komolyabb ellenállás nélkül nyeri a világbajnoki címeket. „Ez velejárója annak, hogy olyan feszült a küzdelem, amilyen idén is, különösen akkor, amikor valaki nincs hozzászokva ahhoz, hogy egy másik csapat is versenyre kelhet velük.”
Az osztrák veterán elárulta, a Red Bullnál úgy érezték, a Mercedesnek lejt a pálya, ezért egyeztettek az FIA-val is: „Úgy tartottuk, hogy bizonyos fokú egyoldalúság jellemezte a döntéseket, de közben számos egyeztetést folytattunk az FIA-val és a Libertyvel is, úgyhogy azt mondanám, ez is a játék része” – vélte Marko és ugyanezt gondolta Christian Horner és Toto Wolff szópárbajairól is.
„Az ember támogatja a saját versenyzőjét, és valóban, ezt úgy is teszi, hogy bizonyos mértékig leértékeli az ellenfelet, de ez önmagában logikus, egészen addig, amíg ez bizonyos határokon belül marad – összegzett.