Öt futammal az idei világbajnoki szezon vége előtt továbbra is nyitott kérdés, hogy az év végi elsőségért küzdő Mercedesnek kell-e egy újabb motort beszerelnie Lewis Hamilton autójába, ezzel ismételten hátrasorolásos büntetéssel sújtva a címvédőt, avagy kibírja a jelenlegi V6-osa az utolsó verseny végéig. A Mexikóvárosi Nagydíj előtt is terítékre került a téma, Hamilton és a Red Bull pedig eltérően látja a kérdést.
Az energiaitalosok az Orosz Nagydíjon cseréltek erőforrást Verstappennél, és mindig is úgy tervezték, hogy a holland pilóta ezzel kihúzza az idény végéig. Ezzel szemben a Mercedesnél sorozatos megbízhatósági problémák ütötték fel a fejüket, amelyeket a csapat menet közben igyekezett orvosolni.
Valtteri Bottas a legutóbbi verseny már a hatodik V6-os egységet kapta meg, miközben George Russell és Sebastian Vettel autójában is cserélni kellett a Mercedes-erőforrást, a címvédő istálló pedig elmondta, folyamatosan mérlegelik a helyzetet, és nem akarnak megkockáztatni egy kiesést, ami gyakorlatilag a vb-címért folyó versenyfutás végét is jelentené egyben.
Hogy a Török Nagydíjon beszerelt negyedik motor után Hamiltonnak szüksége lesz-e egy ötödikre, azt nem tudni, a Red Bullnál mindenesetre amondóak, hogy igen.
„Továbbra is meg vagyunk győződve róla, hogy Hamiltonnak új motorra van szüksége" – nyilatkozta Helmut Marko, a bikások tanácsadója a Gazzetta dello Sportnak, hozzátéve, hogy nekik „normál körülmények között nem lesz szükségünk új motorra".
Lewis Hamilton ezzel szemben bízik benne, hogy kihúzza újabb büntetés nélkül.
Úgy gondolom, erős motorunk van, és amennyire én tudom, remélhetőleg újabb motorcsere nélkül fogjuk teljesíteni a szezont"
– nyilatkozta a hétszeres világbajnok a Mexikóvárosi Nagydíj csütörtöki napján.
Marko arról is beszélt, hogy olyan futamok következnek, amelyeken jellemzően meleg az időjárás, ez pedig a múltban nekik kedvezett. Hamilton is hasonlóan látja, de azért bízik benne, hogy fel tudják venni a versenyt a Red Bull-lal. „A tény az, hogy Silverstone óta nem fejlesztettük az autót, miközben ők még jóval ezután is ezt tették.
Összességében egy kicsit jobb az autójuk hátulja, és a melegben rendezett futamokon egy kicsit jobbnak tűnnek nálunk. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem lehetünk jók ezen a hétvégén.
Majd kiderül, amikor pályára lépünk. Persze ez azt jelenti, hogy mindent ki kell sajtolnunk az autóból és a hatáig mennünk, próbálva semmit nem benne hagyni a hétvégében" – ecsetelte a Mercedes pilótája.