Mercedes' British driver Lewis Hamilton pulls out of the garage during the second practice session at the Circuit of The Americas in Austin, Texas, on October 22, 2021, ahead of the United States Grand Prix. (Photo by Jim WATSON / AFP)
Vágólapra másolva!
Az ügyfelekkel együtt hat autóban eddig legalább háromban ki kell cserélni a Mercedes-motort az USA Nagydíjon és Toto Wolff elismerte, megbízhatósági gondjaik vannak az erőforrásokkal.
A versenyképesség terén jól indult a Mercedes hétvégéje az USA Nagydíjon, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton demoralizáló előnnyel verte Max Verstappent az első szabadedzésen és bár a másodikon úgy tűnt, a Red Bull visszajött a küzdelembe, az AWS elemzése szerint Hamilton még mindig bő 0,3 másodperces előnnyel vezet Sergio Pérez előtt.
„Alapvetően jó napunk volt, de sajnos várnak még ránk elvégzendő feladatok. Illetve, nem sajnos, így megy ez. Az első szabadedzés remekül alakult, aztán változtattunk az autón, de a második tréningen már nem voltam elégedett. Így sem volt nagyon rossz a tempó, de kissé visszaestünk vagy ők nyertek hozzánk képest – utalt Hamilton a Sky Sportsnak a Red Bullra. – Úgyhogy
van még dolgunk, mint mindig.”
Hamilton és Bottas is kiemelte, hogy nagyon meleg volt pénteken Austinban, de nem emiatt, hanem a korábbiaknál rosszabb állapotú és gyengébb tapadású aszfalt miatt esik nehezükre az, hogy ne melegedjenek túl a gumik. Hamilton szerint „ezt nagyjából lehetetlen elérni”, mert erősebb a kopás, mint várták. „Az időmérős beállítást nehéz megtalálni, úgy, hogy a hosszabb etapokon is működjön.”
Az már az első szabadedzés előtt eldőlt, hogy Bottasnak az idei hatodik belsőégésű motorra is szüksége lesz, ennek köszönhetően öthelyes rajtbüntetést fog kapni. A finn pilóta sajnálta, hogy ismét ilyen problémája adódott, de úgy vélte, így is jó versenyt futhat, ennek érdekében már a hosszú etapokra összpontosított a második tréningen.
Az időmérőn a leggyorsabb körre hajt majd, amiért a pole pozíciót ugyan nem kapja meg, de a harmadik rajtsorba így is beférhet.
„Szerintem jó autónk van, a mai nap megmutatta, hogy elég szoros a helyzet az élen, talán a második szabadedzésen hagytuk, hogy az ellenfelek kissé közelebb kerüljenek, de inkább a hosszú etapokra összpontosítottunk. Minden esély megvan, az biztos, hogy szoros küzdelem lesz” – nyilatkozta a pontverseny 3. helyezettje.
Aggasztó a motorhelyzet a Mercedesnél
Bottas belsőégésű motorja mellett Sebastian Vettel és George Russell is komplett erőforrást cserél a hétvégén, ezért ők ketten az utolsó sorba kerülnek. Hamilton egyelőre nem foglalkozott ezzel az eshetőséggel, és azt mondta: „Új motorom van, úgyhogy pillanatnyilag egyszerre csak egy előttem álló versenyre gondolok.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke viszont az FIA sajtótájékoztatóján elismerte, hogy a Mercedesnek megbízhatósági gondjai vannak, és Bottas újabb motorcseréje nem a saját döntésük eredménye. Ennél is súlyosabb, hogy elmondása szerint a gyártó egyelőre nem teljesen érti, hogy mi okozza a meghibásodásokat.
Nyilvánvaló okokból nem akarom felfedni, de ez mindig is aggodalmat okoz
– utalt a motorgondra. – Minden évben hajszoljuk a teljesítményt és idén eljutottunk oda, hogy ez már pontvesztést okoz, de az elmúlt hét-nyolc év során ez a hozzáállás hozott nekünk futamgyőzelmeket és világbajnoki címeket. Reméltük, hogy kevesebb büntetést kapunk és kevesebb motort használunk el, de idén keményen megszenvedjük ezt.”
„A McLaren és az Aston Martin e téren szerencsésebb volt, nekünk viszont ezt le kell nyelni, és a lehető legjobb munkát kell végeznünk.”