Max Verstappen Lewis Hamilton ellen bemutatott brazíliai manővere heves vitát váltott ki a Forma-1-ben arról, hogy mit lehet tenni a kívül levő féllel előzés közben, és mit nem. Michael Masi versenyigazgató a Katari Nagydíj versenyzői eligazításán igyekezett tisztázni a pilótákkal a helyzetet, akik közül a megbeszélés előtt többen felvetették, hogy a jövőben teljesen más módon fognak versenyezni annak tükrében, hogy nem büntették meg a címvédőt leszorító holland pilótát. Noha több kérdésre választ kaptak, többen továbbra sincsenek teljesen tisztában azzal, hogy mi a megengedett.
Lewis Hamilton Katarban úgy írta le a pénteki eligazítást, hogy „minden versenyző tisztázást akart, Maxot kivéve." Michael Masi szerint tisztázták is a szabályokat, de néhány pilóta nem értett egyet velük.
Ami a versenyzés megközelítését illeti, továbbra sem túl világos a helyzet
– jelentette ki utólag Carlos Sainz. – Szerintem már hallottak minket erről beszélni, mert nem tudjuk, hogy versenyről versenyre mi fog történni. De mint azt már mondtam, szerintem a tél folyamán mélyebb párbeszédet is fogunk folytatni erről, ami remélhetőleg világosabbá teszi a dolgokat."
Sainzhoz csatlakozott Lando Norris is, aki szerint szintén vannak még olyan dolgok, amelyek nem világosak.
Szerintem van, ami világosabb lett, és van, ami nem. Ami világos, hogy nem minden eset ugyanolyan, még ha kívülről megegyezőnek is tűnik. Nehéz lesz meghatározni a különböző körülményeket.
Ugyanakkor a legtöbb dolog szerintem tisztázódott, viszont nehéz lesz valaha is egyértelműen megmondani, hogy ezt lehet és ezt nem."
Norris kérdésre elmondta, „egy kicsit" változtatni fog az előzésekhez való hozzáállásán, de drasztikus lépéseket nem tervez. „Van néhány dolog, amin talán lehet változtatni. Nem gondolom, hogy másképp fogunk versenyezni, de egy-két dolgon lehet változtatni azzal kapcsolatban, hogy mit teszünk meg és mit nem. De nem hiszem, hogy túl sok minden változni fog."
Norrisnak ellentmondva a kétszeres világbajnok Fernando Alonso szerint a legfontosabb viszont az, hogy pontosan le legyen írva, hogy mit tehetnek meg a pályán, és mit nem. „Szerintem mindannyian egyetértettünk abban, hogy nagyobb következetességre van szükség. Fekete-fehér szabályok kellenek, mert most nem azok, és néha az ember úgy érzi, hogy profitál belőlük, néha pedig ismét ő lesz a rossz vagy az idióta a pályán.
Jobb, amikor feketén-fehéren le vannak fektetve a szabályok. Nézzük meg, hogy közösen javíthatunk-e ezen.
Ez nemcsak az FIA ügye, hanem a versenyzőké, csapatoké is. Mindannyiunknak együtt kell dolgozni ahhoz, hogy jobbak legyenek a szabályok" – jelentette ki az Alpine veteránja.