Közvetlenül a Katari Nagydíj előtt és azután is folytatódott a Red Bull viszálya az FIA-val: Christian Horner csapata a hétvége során sikerrel lobbizott azért, hogy szigorítsák a hátsó szárnyak tesztelését, ezzel próbálták visszafogni a Mercedes tempóját az egyenesekben, majd kénytelenek voltak védekezni, miután Max Verstappen nem lassított a dupla sárga zászlós jelzésnél.
A holland pilótát a várakozásoknak megfelelően megbüntették, Horner viszont éles kritikát fogalmazott meg az FIA felé, amit a sportfelügyelők sem hagytak szó nélkül, beidézték a brit szakembert a verseny után azért, mert a gyanú szerint megsértette a Nemzetközi Sportkódex 12.2.1 f) és k) pontját, vagyis
a feltételezés szerint sértő kijelentést tett valamelyik döntéshozóra nézve vagy rontotta a sportág hitelét.
Horner mellett Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is bírálta az FIA-t a DAZN műsorában. A rajt előtt kijelentette: „Ez nevetséges. Az FIA egy rendes sportbírói rendszert sem tud összehozni és a versenyzőre hárítják a felkészületlenségüket. Ez röhejes” – fogalmazott a veterán szakember. A Sky Sports adásában Horner erre nem reagált, de pontosította az álláspontját.
„Szeretném tisztázni, hogy a sportbírók csodálatos munkát végeznek, a korábban kifejezett frusztrációm nem a sportbíróknak szól, hanem a körülményeknek. Ha bárkit is megsértettem, akkor nyilvánvalóan bocsánatot kérek ezért, de akkor is bosszantó, hogy ilyen helyzetbe kerültünk. Max és a csapat fenségesen visszavágott ma” – jelentette ki.
Beszéltem az FIA-val, elnézést kértem bármilyen sértésért, ami bárkit is érhetett, mert nem ez volt a szándékom.”
„Nem egy konkrét sportbíró bosszantott fel, hanem egy helyzet, amikor egy autó elhalad, nincs sárga zászló, egy másik egy sárga zászlót kap, egy újabb meg dupla sárgát, és az ezzel járó következetlenség. Tanulhatunk ebből, az egész sport. Az összes sportbírónak: szükségünk van rátok, csodálatos munkát végeztek, és bocsánatot kérek, ha sértésként értelmeztétek az elhangzottakat.”
Hornert végül hivatalos figyelmeztetésben részesítették, miután felajánlotta, hogy 2022 februárjában részt vesz az FIA sportbírói szemináriumán.
Kifogásolta az eljárást Verstappen is, a rajt előtt a rajtrácson nem akart nyilatkozni, a leintés után viszont a Ziggo Sportnak azt mondta, már szombaton este tudta, hogy meg fogják büntetni, és úgy érzi, a sportfelügyelők sohasem kegyesek hozzá. „Sohasem nagyvonalúak velem, szóval tudtam, hogy ez lesz” – jelentette ki.
„Végül is, trükkös ez a helyzet, mert nem a versenyirányítás dönti el, hogy legyen sárga zászló. Elég az, ha egy sportbíró észreveszi, hogy megáll egy autó és azt gondolja, hogy sárga zászló kell, az ember meg büntetést kap. Én ezt nagyon furcsának találom, de ez van” – összegzett.
Verstappen a Sky Sports riporterének azt mondta, nem akar sokat beszélni arról, hogy szerinte tényleg mostohán bánnak-e vele a sportfelügyelők, mert „senkinek sem akarom megadni az örömöt, hogy tovább szítsák ezt az ügyet, de a helyzet nyilvánvalóan nem nagyszerű.” Hozzátette, fogalma sincs, hogy Hornert miért idézték be, de nem zavarja az, hogy a pályán kívül is folyamatossá vált a csatározás a Red Bull, a Mercedes és az FIA között.
„A versenyzés nem bonyolult: van egy fékpedál, egy gázpedál és a kormánykerék. Versenyzőként tudjuk, mi a dolgunk, minden más, ami ezt körülveszi, nem igazán releváns a számomra. Nekem csak a saját feladatomra kell koncentrálnom.”