A Mexikóvárosi Nagydíj időmérő edzése után nagy vihart kavart a közösségi médiában az, hogy a Red Bull Cunoda Jukit hibáztatta, amiért nem sikerült megszereznie a pole-t és mindkét Mercedestől kikapott. Christian Horner csapatfőnök azt mondta, szerinte "meg lettünk cunodázva", de Helmut Marko tanácsadó sem rejtette véka alá, hogy a japán pilótát okolja. A valóságban azonban, ha valaki hibás volt, az inkább az Alpha Tauri, amely nem adott elég információt a versenyzőjének.
Cunoda időmérős rádiózását hallva egyértelmű, hogy mérnöke nem szólt neki előre, hogy fokozottabban figyeljen, mert a két Red Bull a kanyargós második szektorban fogja őt utolérni, helyette mindig csak arra figyelmeztette, aki éppen mögötte érkezett. Amint Cunoda hallotta, hogy Pérez a következő gyorskörön levő pilóta mögötte, azonnal kigurult a bukótérbe, ez azonban megzavarta a mexikóit, aki így hibázott, majd a mögötte érkező Max Verstappen is beleemelt a gázba.
Horner szavai azért is vertek nagy visszhangot (voltak, akik nekiestek Cunodának a közösségi médiában, másik viszont a Red Bull hozzáállását kritizálták), mert az Alpha Tauri nagy erőket mozgósított a szezon közben annak érdekében, hogy növelje Cunoda önbizalmát és a helyes irányba terelje a kissé alulteljesítő japánt. Ez az utóbbi időben már kezdett meglátszani a teljesítményén, az időmérő után viszont ismét egy ijedt, aggódó versenyzőt láthattak a paddockban, aki a sajtó képviselőitől várt megerősítést arra vonatkozóan, hogy nem csinált semmi rosszat.
Hornertől aztán a futam után is megkérdezték, hogy mit szól mindehhez, mire ő kikérte magának, hogy nem nyilváníthat véleményt egy versenyzőről.
A közösségi médiának szokása kiragadni néhány mondatot és felnagyítani azokat. Elég unalmas világban élnénk, ha nem lehetne kommentálni egy versenyző teljesítményét"
– mondta.
Ezzel együtt másnapra a Red Bull csapatfőnöke is belátta, hogy nem lehet kizárólag Cunodát okolni a történtekért, és inkább a csapata hozta őt nehéz helyzetbe.
Miután volt esélyem jobban megfontolni, Jukinak legyen mondva, talán több információval is segíthették volna.
Sajnálatos volt a végkifejlet, különösen úgy, hogy csak azért volt a pályán, hogy szélárnyékot adjon a csapattársának. De ez van. Végül minden jól alakult, mert kedvezett nekünk, hogy a második sorból indultunk" – utalt Horner arra, hogy így Max Verstappen a szélárnyékot kihasználva mindkét Mercedest megelőzte a rajtnál.