Az első Szaúd-arábiai Nagydíjon nemcsak az ország, hanem a világ leggyorsabb utcai pályája is bemutatkozik, amelynek 79%-át padlógázzal fogják teljesíteni a pilóták, miközben 250 km/h fölötti átlagsebességet érnek el egy mért körön. Ez a tempó már monzai szint, csakhogy a legendás olasz helyszínnel ellentétben Dzsiddában nincsenek nagy bukóterek, hiszen utcai pályáról lévén szó falak övezik a több mint 6 km hosszú kört. Carlos Sainz és Pierre Gasly szerint pedig mindez komoly veszélyeket hordoz magában, ezért a szokottnál is nagyobb szükségük lesz a sportbírók hibátlan munkájára.
A pálya karakterisztikájából adódóan (rengeteg a nagyon gyors, a falak pályához való közelsége miatt beláthatatlan kanyar) komolyan fennáll annak a veszélye, hogy egy nagy baleset – márpedig, ha valaki hibázik, nagy valószínűséggel ripityára töri az autóját – esetén a hátul érkezők csak az utolsó pillanatban fogják észlelni, hogy lassítaniuk kell.
A Ferrari spanyol pilótája ezért úgy véli, a pályabíróknak nagyon résen kell majd lenniük, hogy azonnal jelezzék számukra a veszélyt.
„Nyilván versenyzőként az ember próbál nem sokat gondolni erre. Próbálunk nem ezekre a dolgokra koncentrálni és teljes mértékben megbízni az FIA sztenderdjeiben, amelyek normál esetben elég pontosak és jók – nyilatkozta Sainz az Autosportnak arra a kérdésre, hogy aggódik-e a pálya biztonsága miatt. – Az egyetlen, amiről mi, pilóták beszéltünk, az az, hogy
ha történik előttünk egy baleset mondjuk három másodperccel, és minden kanyarban 250 km/h fölötti tempóval megyünk, akkor nem lesz időnk reagálni, mert fal lesz köztünk és a baleset között, amin nem látunk át.
Ez talán az egyetlen nagyobb dolog, amire az FIA-nak fel kell hívnunk a figyelmét, hogy nagyon figyeljenek a sárga zászlókra és a biztonsági autóra, piros zászlóra, mert ez érdekes lesz."
Egyetértett Sainzcal Pierre Gasly, aki azt is kiemelte, hogy baleset esetén valószínűleg ki kell majd kerülniük az összetört autót, ami ha nem sikerül, hatalmas bukást eredményezhet. „Szerintem mindannyian tisztában vagyunk ezzel és gondoltunk rá.
Fontos lesz, hogy a sportbírók igazán gyorsan és hatékonyan cselekedjenek, mert bárhol törik össze egy autó, az vissza fog pattanni a pályára, az átlagsebesség pedig 250 km/h fölött lesz.
Mozgalmas hétvége lesz a srácoknak, és remélhetőleg mindent ellenőrzés alatt fognak tartani" – nyilatkozta az Alpha Tauri pilótája.
Gasly azt is kiemelte, hogy az edzéseken és az időmérőn nekik is oda kell majd figyelniük a gyorskörükre készülve, mert egy-egy feltartásnak a beláthatatlan kanyarokban itt súlyos következményei lehetnek, hiszen a lassan haladó autót ugyanúgy nem fogják tudni időben észlelni, mint egy roncsot. A francia pilóta ezért abban bízik, hogy mindenki hallgat majd a józan eszére, és csak a célegyenes előtti hosszú egyenesben lassít majd vissza az azt megelőző gyors kanyarok helyett.
Az aggodalmak ellenére a pilótáknak, köztük Sainznak azért tetszik a dzsiddai kör, mondván olyan pályákra van szükség az F1-ben, amelyek „gyorsak, tele vannak nagy tempójú kanyarokkal, amelyekben biztonságos módon, de mindent ki lehet hozni egy F1-es autóból, és nem lehet előnyt szerezni azzal, ha lemegyünk az aszfaltcsíkról." Sainz szerint ez a mostani jó teszt arra, hogy megnézzék, lehet-e biztonságos és izgalmas futamot rendezni egy ilyen gyors utcai helyszínen.