Még két hete sincs, hogy véget ért az idei szezon, de már meg is érkeztek az első jelek arról, hogy a csapatok minden erejükkel a 2022-es, új szabályokat hozó idényre koncentrálnak. A 2021-es egyéni világbajnoki címért az utolsó pillanatig harcban levő, a konstruktőri vb-címet megnyerő Mercedes például már be is indította jövő évi modelljét, míg a sereghajtó Haas elsőként teljesítette a töréstesztet. Eközben a Ferrarinál is minden a tervek szerint halad, Mattia Binotto csapatfőnök pedig elmondta, hogy mikor mutathatják be a jövő évi versenygépet.
Miközben a Mercedes-istálló tagjai alighanem még mindig nem ocsúdtak fel teljesen a versenyzők világbajnoki címének elvesztése okozta sokkból, a munka nem állt meg a nyolcszoros konstruktőri világbajnoknál, amit mi sem mutat jobban, minthogy
ők hoztak nyilvánosságra először felvételeket arról, hogy beindították 2022-es autójuk, a W13-as motorját.
A felvételekből természetesen nem sok derül ki, csupán az, hogy a csapat több tagja is összegyűlt, hogy láthassa a fontos pillanatot, Toto Wolff csapatfőnök pedig az autójából, videohívás segítségével követte az eseményeket. Mindez megmutatja, hogy az idei autóját a Red Bullhoz hasonlóan a többi csapatnál tovább fejlesztő Mercedes a 2022-es munkálatokkal sem áll rosszul. Persze a W13-as modell majd csak februárban, valamikor a február 23-án, Barcelonában rajtoló téli tesztelés előtt lesz kész, hiszen a csapatok a lehető legtovább akarnak majd dolgozni a korábbitól az új szabályok miatt teljesen eltérő modelljükön.
Közben Maranellóban, az idei szezont a harmadik helyen záró Ferrarinál sem állt meg az élet. Mattia Binotto csapatfőnök nagy reményekkel tekint a 2022-es évre, miután elmondta, hogy jövőre már nem fér bele az idei, a 2020-ashoz képest egyébként jelentősen javuló teljesítmény sem, és ennél több kell. A svájci olasz a Ferrari szokásos karácsonyi médiaeseményén felfedte, hogy jövő évi modelljüket legfeljebb egy héttel az első tesztnap előtt leplezik le.
Az autót február közepén fogjuk bemutatni. A dátumról még nem döntöttünk, de február 16-a és 18-a között lesz. A következő hetekben fogjuk eldönteni."
Az is kiderült, hogy még az új autó nevéről sem döntöttek, ami pedig a fejlesztéseket illeti, azok jól haladnak.
Tudjuk, hogy nincs referenciánk az ellenfeleinkhez képest. Ez a legnehezebb, hogy nem tudjuk, mi zajlik a többieknél. Az viszont fontos, hogy tudjuk, hogy elérjük a céljainkat és minden a tervek szerint halad.
Tudjuk, hogy a szabályváltozás nagy lehetőséget kínál, és ez ránk nézve is igaz. Az idei évtől érvényben van a költségplafon, ami a következő évtől még szigorúbb lesz, ez pedig szintén kihívást jelent. A csapat jól szervezett és szerintem keményen. dolgozik" – mondta Binotto, aki arról is szót ejtett, hogy a csapat neve mostantól Scuderia Ferrari Mission Winnow helyett Scuderia Ferrari lesz, ez azonban nem jelenti azt, hogy a Philip Morris a jövőben nem fogja támogatni őket. Hogy milyen formában folytatódik az évtizedes együttműködés, azt jelenleg is vizsgálják.
Hogy nem csak a mezőny elején, hanem a végén is nagy a készülődés, azt az idei évet teljes egészében elengedő, és inkább minden erejével a 2022-es szezonra készülő Haas-csapat bizonyítja, amely a mezőnyből elsőként teljesítette az FIA kötelező töréstesztjeit. Günther Steiner csapatfőnök már korábban jelezte, hogy karácsony előtt szeretnék teljesíteni a törésteszteket, a csapat a Twitteren pedig most megerősítette, hogy sikeresen átmentek rajtuk.
Ez minden csapat életében komoly fejleménynek számít, egy vagy több sikertelen törésteszt ugyanis nagyban visszavetheti a fejlesztéseket, lévén ebben az esetben az előre megtervezett program helyett az elbukó elemek megerősítésére kell időt fordítani.
Steiner Abu-Dzabiban azt is elárulta, hogy az idei év elejével ellentétben jövőre ismét a Dallara olaszországi gyárában fogják összeszerelni az új autót, és onnan viszik majd a barcelonai tesztre. Az idén a bahreini tesztek helyszínén tették ezt meg, miután csak minimális változtatásokat hajtottak végre a 2020-as autóhoz képest.