Az idei F1-es előszezonban minden korábbinál kevesebbet tesztelhettek a csapatok, amelyeknek mindössze három nap állt a rendelkezésére, hogy felkészüljenek az első versenyre. Ugyanakkor mivel a szabályok nem változtak nagy mértékben 2020-ról 2021-re és az autók fejlesztése túlnyomó részt korlátozott volt, ez senkinek nem jelentett különösebb gondot (a csapatot váltó pilótákat leszámítva), jövőre azonban már egészen más lesz a helyzet. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint éppen ezért dupla annyi tesztelés várható, mint amennyi az idén volt.
Jövőre érkeznek az eredetileg 2021-ben bevezetni tervezett új generációs Forma-1-es autók, amelyeket a csapatoknak a nulláról kellett megalkotnia. Noha az erőforrás nem változik, a teljesen új konstrukciók így is több tesztelést igényelnek, ezért
az F1 visszatérhet a legutóbb 2020-ban látott kétszer három tesztnaphoz a szezon előtt, ezúttal viszont nem kizárólag Barcelona, hanem előbb a katalán pálya, majd Bahrein adna otthont a gyakorlásoknak.
Az AMuS információi szerint először február 23-án láthatjuk a 2022-es autókat egyszerre körözni a spanyolországi aszfaltcsíkon, ahol február 23-áig fognak tesztelni a csapatok, majd jön egy kéthetes szünet, a második felvonásra pedig már a Közel-Keleten, március 11-től 13-ig kerül sor. A bahreini helyszín első sorban a Pirellinek jöhet jól, hiszen meleg időjárási körülmények között is gyűjthet adatokat az új, 18 colos felnire szerelt abroncsokról. Fontos kiemelni, hogy a gumigyártónak a hat tesztnap egyikén joga van kérni, hogy mesterségesen fellocsolt pályán a vizes aszfaltra való abroncsokat teszteljék a csapatok.
Az Auto Motor und Sportnak a 2022-es versenynaptárról is vannak információi, ezek alapján pedig az idén zsinórban másodszor is törölt Ausztrál Nagydíj nem kapja vissza a szezonnyitó dátumát, hanem áprilisban rendezhetik meg, az idénynyitóra így március 20-án, Bahreinben kerülhet sor. Ez esetben módosítani kellene a sportszabályzaton is, amely jelenleg minimum 10 napos szüntetet ír elő az első verseny és az utolsó szezon előtti tesztnap között.
Az AMuS szerint ezután az idén decemberben bemutatkozó szaúd-arábiai verseny következne mindössze egy héttel Bahrein után. Ezen kívül még egy futam, az Osztrák Nagydíj előzetes időpontja lehet meg (július 10.), erre a futamra a szervezők ugyanis már megkezdték a jegyárusítást és 15%-os kedvezményt kínálnak az elővételben vásárlóknak.