A Mercedes a Max Verstappen győzelmével és világbajnoki címével záruló verseny után két óvást is benyújtott annak reményében, hogy a sportfelügyelők szobájában szerezheti vissza az utolsó körben elbukott első helyet. Az egyik óvással azt próbálták elérni, hogy büntessék meg a biztonsági autós fázis során rövid időre Lewis Hamilton elé kerülő holland pilótát, a másikkal pedig azt, hogy az FIA nyilvánítsa meg nem történtté az utolsó kört, miután szerintük szabálytalan módon vezényelte le a lekörözött autók elengedését az utolsó előtti körben.
A két óvás közül a felügyelők előbb a biztonsági autó alatt történt előzésért benyújtottat utasították el, mondván Verstappen rövid időre kissé tényleg Hamilton elé került, de egyből vissza is ment mögé, az újraindítás pillanatában pedig nem volt a 44-es rajtszámú Mercedes előtt.
Hosszas huzavonát követően (a két csapat képviselője több körben ki-be járkáltak a versenyirányítás épületéből) végül úgy határoztak, hogy a második óvásnak sem adnak helyt.
A felügyelői indoklás a következő volt a biztonsági autós procedúrára vonatkozó óvás elutasítására: „A 15.3-as pont lehetővé teszi a Versenyigazgató számára, hogy irányítsa a biztonsági autó bevetését, ami a meghatározásunk szerint magában foglalja annak beküldését és kihívását is. Noha a 48.3-as cikkely rendelkezését talán nem alkalmazták teljes mértékben azzal kapcsolatban, hogy a biztonsági autó a következő kör végén térjen vissza a bokszba, ezt a 48.13-as cikkely felülírja azzal, hogy amikor a „Safety Car in this lap" [ebben a körben a biztonsági autó kijön – a szerk.], akkor kötelező kihívni a biztonsági autót a kör végén."
Masi emellett kijelentette, hogy a 48.12-es cikkely értelmében a lekörözöttek eltávolításának célja, hogy ne avatkozzanak bele az élen zajló csatába, ezért ebben az esetben szerinte a fentebb taglalt 48.13-as cikkelyt kellett alkalmazni.
A versenyigazgató ezen kívül felhívta rá a figyelmet, hogy a csapatok rég megegyeztek abban, hogy amikor csak lehetséges, „erősen kívánatos” nem biztonsági autó mögött befejezni a versenyt.
„Annak ellenére, hogy a Mercedes kérte, hogy a sportfelügyelők orvosolják a problémát a végeredmény módosításával úgy, hogy az az utolsó előtti kör eredményét tükrözze, a sportfelügyelők szerint ez tulajdonképpen visszamenőleges hatállyal lerövidítené a versenyt, így nem alkalmazható. Ennek megfelelően az óvást elutasították" – áll az indoklásban.
Ezzel azonban még nincs vége, a Mercedes vezetői ugyanis rövid tanácskozás után úgy döntöttek, hogy
jelzik fellebbezési szándékukat az ellen a döntés ellen, amelyben a biztonsági autós procedúrát támadó óvásukat utasították el.
Mindez azt jelenti, hogy mostantól számítva 96 órájuk van eldönteni, hogy benyújtják-e a fellebbezést az FIA Nemzetközik Fellebviteli Bíróságának, avagy elállnak ettől a szándékuktól.