A botrányos véget érő Abu-dzabi Nagydíj után a Mercedes részéről mondhatni semmilyen reakció nem érkezett azon kívül, hogy benyújtották az óvásokat, majd azok elutasítása után a fellebbezési szándékukat. Mindez nem véletlen, az istálló tagjai, beleértve Lewis Hamiltont is (egyedül Valtteri Bottas nyilatkozott a tévének), ugyanis minden médiakötelezettségüket lemondták, és sem az írott sajtónak, sem a tévétársaságoknak nem nyilatkoztak, sőt, a hétszeres világbajnok még az FIA első három helyezettnek tartott sajtótájékoztatójára sem ment el, noha ez kötelező.
Hamilton kizárólag a futam utáni interjúkat készítő Jenson Buttonnak nyilatkozott és sportszerűen beszélt, egy pillanatra sem kérdőjelezve meg a verseny végén történteket. A küzdelem hevében azonban a közvetítésből kimaradt rádióüzenetben megtette ezt.
Hamilton rádiózását hallgatva egyértelművé vált, hogy aggódott a biztonsági autó beküldése miatt, majd azt kifogásolta, hogy a Safety Car túl lassan megy. Arra viszont már nem reagált, amikor mérnöke, Peter Bonnington közölte vele, hogy mégis előzhetnek a lekörözöttek és Verstappen a lágy gumikon közvetlenül mögötte lesz. Bonnington az újraindítás előtt folyamatosan beszélt hozzá, például elmondta, hogy melegítse a gumikat és minden egyenesben extra erőt hívhat le a motorból, hogy védekezzen a Red Bull ellen.
Hamilton ezekre sem reagált, majd miután az utolsó körre elengedték őket, és Verstappen megelőzte őt, egészen a harmadik szektorig csöndben maradt, és próbálta visszavenni a pozícióját. Amikor viszont már látszott, hogy ez veszett ügy, megszólalt a rádióban és a következőket mondta:
Ezt manipulálták, ember."
Más üzenet azonban nem érkezett, a célbeérés után pedig már csak Bonnington beszélt („nem tudom, mit mondjak, szóhoz sem jutok), Hamilton a teljes levezető körben csöndben maradt, majd akkor sem mondott semmit, amikor a megállás után még két percen át hitetlenkedve ült az autóban.
A hétszeres világbajnok tehát menet közben úgy érezte, hogy Michael Masi versenyigazgató szándékosan szúrt ki vele, hogy Verstappen legyen a világbajnok.
Hogy ezt a reakciót csak a pillanat heve szülte-e, vagy Hamilton utólag is így érezte, viszont már nem tudhattuk meg, ugyanis a közvetítésbe nem játszották be az üzenetet, Button pedig nem kérdezett rá, az újságíróknak pedig esélye sem volt erre.
A bokszban őrjöngő, a sajtót később szintén ignoráló Toto Wolff is csak annyit mondott az Autosportnak, hogy „nem akarok mondani semmit." James Vowles, a Mercedes vezető stratégiája, illetve Andrew Shovlin mérnökigazgató szintén lemondta a médiakötelezettségeit, az istálló egyébként igen aktív Twitter-oldala pedig a verseny óta csak hármat posztolt. Az első posztban annyit írtak: „nincsenek szavak", a következő kettőben pedig előbb az óvás, majd a fellebbezési szándék tényét közölték.
Azt továbbra sem tudni, hogy élnek-e a fellebbezés lehetőségével, ezt csütörtök estig van idejük eldönteni.
Míg Lewis Hamilton az időmérő edzés óta nem posztolt semmit a közösségi médiában és a rövid rádióüzenetet leszámítva nem kommentálta a verseny újraindítása körüli huzavonát, addig öccse, Nicolas éles hangú posztban ment neki az FIA-nak.
„Az FIA megszegte a saját szabályait, ami szégyent hozott az egész sportágunkra. Akárhogy is, attól függetlenül, hogy ma nem jól bántak velünk, a Hamiltonok a vereség közben is alázatosak maradtak. Az apám, az ember, aki felnevelt minket, gratulált Maxnak és az apjának, Jos-nak" – írta Lewis Hamilton öccse.
„Az emberek mondhatnak, amit akarnak, de az apám gesztusa bizonyítja, hogy a kétkedőknek és utálóknak nincs igaza, és megmutatta, hogy kik vagyunk mi, a Hamiltonok. A DNS-ünkben van, hogy megcáfoljuk az embereket, amit Lewis naponta megtesz. Abszolút profizmust és tisztességet mutatott a vereség közepette, még úgy is, hogy mindannyian tudjuk, cserbenhagyta a sport, amelynek oly sokat adott. Gratulálok Maxnak a fantasztikus szezonhoz" – zárta sorait.