Amennyiben az F1-es rajongókat kérdeznénk, egyértelmű lenne, hogy a legtöbbjüket a versenyzők harca, azaz a pilóták világbajnoki címe érdekli, és ha kedvencük lesz a világbajnok, vajmi kevéssé foglalkoznak azzal, ha esetleg nem az a csapat zárta az élen a konstruktőri értékelést, amelyiknek szurkolnak. A csapatok esetében azonban sok esetben a konstruktőri sorrend a fontosabb, hiszen az alapján részesülnek a pénzdíjakban. A Red Bull csapatfőnöke szerint velük az idén ez azonban másképp van.
„A konstruktőri bajnoki címben van a nagy pénz, az alapján osztják el a sportágba áramló bevételeket, a bajnokság során nyújtott teljesítményt alapul véve – nyilatkozta Christian Horner. – Szerintem a csapatunkban minden alkalmazott – és valószínűleg a legtöbb csapat esetében így van ez – az alapján kapja a jutalmat, hogy a csapat hol végzett a konstruktőri bajnokságban, és nem az alapján, ahol a versenyzők pontversenyében zárt."
Nyilvánvalóan ugyanakkor a pilóták vb-címének nagyobb a presztízse és a népszerűsége, úgyhogy szerintem nincs egyetlen alkalmazottunk sem, aki elcserélné a versenyzők világbajnoki címét a konstruktőri elsőségre."
Ez egyébként alighanem a Mercedesnél is így van, csak fordítva, azaz ők bármikor odaadnák a Red Bullnak a konstruktőri elsőséget azért, ha Lewis Hamilton lenne az idei világbajnok. Egy korábbi, a szezon hajrájában készült interjúban Toto Wolff például elárulta, hogy James Allison, a csapat technikai főigazgatója szívesebben venné, ha Hamilton nyerne, amennyiben csak az egyik értékelésben végezhetnek az élen.
Nyilván a konstruktőri helyezés nagyon fontos a bevételek elosztása miatt, hiszen több millió dollárnyi különbségről beszélünk az első és a második hely között.
Viszont a versenyzők vb-címének óriási a presztízse. Mindenki azt akarja igazán, és ezért jelentett annyit, hogy megszereztük" – mondta Horner.
A Red Bull csapatfőnöke szerint Verstappen vb-címét csak a Red Bull első, még 2010-ben Sebastian Vettellel nyert világbajnoki címével lehet összehasonlítani. „Ez pontosan ugyanolyan különleges, mint amilyen az első volt. Az intenzitás és a versengés elképesztő volt.
Az, hogy ilyen minőségi ellenfél ellen értük el, mint Lewis és a Mercedes, valószínűleg olyan teljesítményre sarkallt, amiről nem is hittük, hogy képesek vagyunk rá.
Ami pedig még édesebbé teszi, hogy a Mercedes eddig végig dominált a hibrid korszakban, és megsemmisítette az ellenfeleit. Nekünk azonban végre sikerült versenyképes autót csinálnunk, Max pedig két kézzel ragadta meg a lehetőséget. Rendkívül büszke pillanat volt megnyerni a legnagyobb címet, amit csak lehet a motorsportban, és nyilván elképesztően büszkénk vagyunk arra, amit Max elért."