Finland's Kimi Raikkonen drives his McLaren Mercedes in the Formula One Japanese Grand Prix final at the Suzuka Circuit, in central Japan, 09 October 2005. Raikkonen produced a stunning performance to race through the field and secure his seventh win of the year in the Japanese Grand Prix. AFP PHOTO / Kazuhiro NOGI (Photo by KAZUHIRO NOGI / AFP)
Vágólapra másolva!
Megpróbálta kiválasztani a kedvenc győzelmét Kimi Räikkönen, aki 20 év után visszavonult a Forma-1-ből, de ahogy a legjobb autók esetében, úgy a sikerek között is nehezen válogatott.
Szép pályafutást lezárva Kimi Räikkönen visszavonult az F1-ből, összesen négy csapat színeiben egy világbajnoki címet és 21 nagydíjgyőzelmet ért el, vezetett V10-es, V8-as és V6-os hibrid erőforrással szerelt autókat is bordázott és slick gumikkal, nagydíjakon, időmérökön és sprintfutamokon is.
Sohasem volt a szavak embere, így nem meglepő, hogy a Beyond the Grid podcastban is nehezére esett rangsorolni, hogy melyik volt a 21 közül a kedvenc győzelme. Természetesen kitért a 2007-es szezonra, amely végén világbajnok lett, valamint a 2003-as Malajziai Nagydíjra és a 2018-as USA Nagydíjra is.
„A legfontosabbak nyilvánvalóan azok voltak, amelyek elvezettek a bajnoki címig, mert végeredményként jelentőségteljesebbek voltak – vélte. – Mindegyik más, némelyik elég könnyen jött, mások sokkal nehezebbek voltak. Az első szép emlék, mert korábban nem értem még el ilyen sikert, és az utolsó is, mert elég sok idő telt el előtte.”
Räikkönen pályafutásában alighanem a 2005-ös Japán Nagydíj a legemlékezetesebb győzelem, az időmérőn csak a 17. helyet tudta elérni, a versenyen viszont szenzációs tempóval felzárkózott, és az utolsó körben átvette a vezetést is. „2005-ben Szuzukáért nagyon meg kellett küzdeni, az utolsó körben jött össze a győzelem. Hogy ettől jobb lett-e a többinél? Ezt nem tudom” – ismerte el.
Pályafutása során Räikkönen a Sauber, a McLaren, a Ferrari és a mai Alpine jogelődje, a Lotus autóit is vezette,
különböző korszakok erejéig. Ugyan világbajnok nem lett vele, de ő is kiemelte a 2005-ös McLaren MP4-20-ast, ami rendkívül gyors, de megbízhatatlan autó volt, a 2003-as MP4-18A leszármazottja, ami végül sohasem állt rajthoz az F1-ben.
„Talán a 2005-ös McLaren – mondta, amikor a legjobb autóról kérdezték. – A 2003-as is jó volt, de nem elég gyors. A 2006-os szintén jó volt, de a motor nem volt olyan szinten, ahol lennie kellett volna. A 2007-es Ferrari és a [2012-es] Lotus is… Ezek jó autók voltak. Nem mindig a végeredmény tette őket azzá, mert bármilyen okból kifolyólag némelyik nem volt elég gyors vagy valami történt az év során. Sok jó autó volt, sok átlagos és néhány rossz. Akadt olyan is, ami még a versenyig sem jutott el.”