Miután az idén a harmadik helyen zárt a Mercedes és a Red Bull mögött a konstruktőri világbajnokságban, a futamot legutóbb 2019-ben nyerő, a világbajnoki címért pedig 2018-ban csatázó Ferrari jövőre mindenképpen szeretne visszatérni a győztesek közé. Erre jó esélyt kínálnak a maranellóiaknak az új szabályok, amelyek újrarajzolhatják az erőviszonyokat, és amelyekre Mattia Binotto csapatfőnök szerint a korábbinál nyitottabb szellemiséggel készültek.
„Ha megnézem a 2022-es autót és a 2022-es erőforrást, higgyenek nekem, rengeteg az innováció.
Szerintem a teljes mérnöki csapat sokkal nyitottabban állt az új dizájnhoz, az új projekthez és a 2022-es szabályokhoz, mint korábban
– nyilatkozta Binotto az Autosportnak. – Ezt én magam is meg tudom állapítani pusztán azzal, hogy ránézek az autóra, és arra, ahogy fejlődik azzal a mennyiségű innovációval, amit beletettünk."
A Ferrarinak arra is lesz esélye, hogy a motorfejlesztés 2022-es befagyasztására méginkább közelítsen, vagy akár egy szintre is kerüljön a Mercedesszel és a Hondával ezen a téren. A Scuderiának a 2020 elején kirobbant motorbotrány után jelentős visszaesést kellett elkönyvelnie, a hátrányt pedig azóta is csak részben tudta ledolgozni.
Az erőforrás jelentősen eltér a korábbitól, a hibrid rendszert kivéve, amit már 2021-ben bevetettünk
– utalt Binotto az élesben először Charles Leclerc autójában az Orosz Nagydíjon kipróbált, már 2022-re szánt hibrid hajtásra. – De a hibrid rendszerben is lesz néhány változtatás jövőre, első sorban a szabályok miatt, mert az FIA minden rendszerben több szenzort követel meg a jobb ellenőrizhetőség miatt. De a rendszer összességében nagyon hasonló ahhoz, amit a szezon végén használtunk."
„A többi dolog azonban, különösen, ami a belső égésű motort illeti, jelentősen más lesz. Új üzemanyagunk van, aminek tíz százaléka etanol, ami nagyban megváltoztatta az égést. Többé-kevésbé húsz lóerőt veszítünk emiatt, ami önmagában azt jelenti, hogy megváltozott az égési folyamat. Úgyhogy sok lehetőség rejlett az erőforrás fejlesztésében és elég nagy változtatásokat hajtottunk végre."
A kívülről látható legnagyobb változás ugyanakkor természetesen a merőben új szabályok szerint készülő autón fog látszani, akárcsak a többi csapat esetében. De nemcsak a szemmel látható változások lehetnek kulcsfontosságúak. „Szerintem nagyon nyitottan álltunk a feladathoz. Ha megnézzük az autó koncepcióját és hogy mi lehetséges, és mi nem,
nemcsak a külső formákról van szó, hanem arról is, hogy mit csinálhattunk a borítás alatt az elrendezés, a felfüggesztés és a motor kialakítása terén.
Szerintem a csapat jelentős innovációkat hozott és a dizájn, amelyet jelenleg véglegesítünk, eléggé eltér a 2021-estől" – tekintett előre a Ferrari csapatfőnöke.