Sokak számára kezd kissé aggasztóvá válni a Lewis Hamiltont körülvevő csend, aminek oka egyértelműen az abu-dzabi szezonzárón történtek. A Mercedest és annak hétszeres világbajnokát sokkolta a versenyigazgató Max Verstappen vb-címéhez vezető döntése, utóbbi pedig nem is szólalt meg nyilvánosan a közvetlenül a verseny után Jenson Buttonnak adott nyilatkozata óta.
Miközben Hamilton és Toto Wolff csapatfőnök is kihagyta az előbbi számára kötelező év végi FIA-díjátadót, az osztrák üzletember a Mercedes online sajtótájékoztatóján elmondta: reméli, hogy a hétszeres világbajnok jövőre is versenyezni fog, és a történtek hatására nem megy el a kedve a Forma-1-től. Az egyelőre látszik, hogy Hamiltonnak most elment, hiszen kikövette az F1 közösségi oldalait, de azért a Mercedes évzáróján megjelent Brackley-ben, noha a csapat az ott elhangzottakból sem hozott nyilvánosságra semmit. A kérdőjelek pedig egyre csak gyűlnek Hamilton jövője körül.
Nem ez lenne persze az első váratlan visszavonulás az F1 történetében, a legutóbbihoz pedig nem is kell sokat visszamenni az időben: Nico Rosberg a 2016-os szezon után pont a Mercedestől távozott váratlanul, miután világbajnok lett Hamilton ellen. Persze ez a mostani – lévén a sportág valaha élt legsikeresebb versenyzőjéről van szó – még nagyobbat szólna, és abból a szempontból furcsa is lenne, hogy Hamilton egy vesztes szezon után távozna úgy, hogy továbbra is képes felvenni a versenyt a legjobbakkal, és azt sincs okunk feltételezni, hogy a Mercedes jövőre ne lenne ott az élmezőnyben.
Amennyiben azonban bekövetkezik az elképzelhetetlen, az a Mercedest is komoly fejtörés elé fogja állítani, hiszen valakivel pótolnia kell Hamiltont. Jonathan Noble, az Autosport szakírója már készített is egy számvetést arról, hogy kik lehetnek a lehetséges jelöltek, és arra jutott, hogy
a zsinórban nyolcadik konstruktőri vb-címét nyerő gárda tapasztalt pilótát akarna George Russell mellé, ráadásul olyat, aki az utóbbi években is a mezőny tagja volt.
Így aztán valószíűleg két pilóta között döntene: vagy megpróbálná az Alpine-tól visszaszerezni az általa támogatott Esteban Ocont, vagy visszahívni az Alfa Romeóhoz igazoló Valtteri Bottast.
Előbbi mellett szólhat, hogy fiatal, gyors és a Mercedes-család tagja (2019-ben az istálló tartalékja volt), ellene viszont az, hogy az Alpine benne láthatja a csapat jövőbeni vezérét, aki Fernando Alonso visszavonulása után franciaként törheti az utat egy francia csapat autójával.
Bottas visszahívásának pozitívumait eközben ecsetelni sem érdemes, hiszen ő az elmúlt évek során bizonyította, hogy igazi csapatjátékos, mindemellett pedig gyors is, ráadásul nem kellene a beilleszkedéssel foglalkoznia, helyette folytathatná onnan, ahol abbahagyta. Persze kérdés, hogy az Alfa Romeo elengedné-e őt úgy, hogy az újonc Csou mellett a tapasztalatával neki kellene a hátára vennie a csapatot. Ugyanakkor azt nézve, hogy Frédéric Vasseur, az Alfa csapatfőnöke jó barátja Toto Wolffnak, még az sem kizárt, hogy meg tudnának állapodni. Ebben az esetben pedig kézenfekvő lenne Antonio Giovinazzi reaktiválása.
Persze jelenleg nagyon nehéz elképzelni, hogy Hamilton hallgatása és frusztráltsága nem csak átmeneti, és a hétszeres világbajnok egy kis szünet után ne újult erővel vesse bele magát a 2022-es előkészületekbe, minden erejével arra koncentrálva, hogy visszavágjon Verstappennek és a Red Bullnak. De láttunk már csodákat a Forma-1-ben.