Jövőre új korszakba lép a Forma-1, hiszen a csapatoknak teljesen új technikai szabályzathoz kell alkalmazkodniuk. Már csak pár hónap van hátra, és kiderül, hogy mire jutottak, ugyanakkor nem mindenki optimista a megváltozott előírásokat illetően.
Sokan ugyanis attól tartanak, hogy az egyik alakulat a többinél sokkal jobban eltalálja az irányt, és hasonló egyeduralmat alakít ki, mint például a Mercedes a hibrid korszak elején. Dtefano Domenicali nem tagadta, hogy ez benne van a pakliban, de megnyugtatta az aggodalmaskodókat, hogy egy esetleges dominancia sem fog hosszú ideig tartani.
Világos, hogy egy olyan szezonban, amely új [technikai] szabályzattal és költségvetési plafonnal indul, az autók közötti differencia nagyobb lehet, mint amire az emberek számítanak
– nyilatkozta az F1 elnök-vezérigazgatója az Autosportnak. –Azonban ugyanannyira biztos vagyok abban, hogy az új előírások által előidézett korlátozások miatt, ha lesznek is ilyen különbségek, az olló gyorsabban fog zárulni.”
Az olasz szakember azt már nem fejtette ki, hogy a hátrány az adott idényen belül ledolgozható, vagy a következő szezonra lehet behozni a lemaradást. Egykori beosztottja mindenesetre egyetértett vele abban, hogy az év kezdetén lehet szakadék az istállók között.
„Az idény elején előfordulhat, hogy az egyes csapatok eltérő módon értelmezik a szabályokat, és az általuk hozott megoldások miatt a versenyképesség terén lesz különbség az autók között” – jelentette ki a Ferrari csapatfőnöke. Hozzátette, egyáltalán nem garantált, hogy a maranellóiak azonnal versenyképesek lesznek, de
kulcsfontosságú, hogy minél hamarabb megértsék esetleges lemaradásuk okait, és gyorsan fejlődjenek.
Az F1 vezetése már a kezdetektől fogva hangsúlyozta, hogy a 2022-ben bemutatkozó technikai szabályok lehetővé teszik, a szoros küzdelmet. Domenicali ezúttal is kiemelte, arra törekednek, hogy a végeredmény minél inkább a versenyzőkön múljon.
„2022-ben olyan szezon előtt állunk, amelynek során rengeteg új elemet pozitívan vagy negatívan lehet értékelni – folytatta. – A szívóhatással működő autókat úgy tervezték meg, hogy a versenyzők képességei előtérbe kerüljenek. Ezek olyan gépek, amelyeket a gumikat megrongáló [turbulens levegő] hatása nélkül kell vezetni. Az a cél, hogy sok pilóta harcoljon anélkül, hogy a kocsi korlátozná őket.”
Domenicali idén vette át Chase Carey-től az F1 elnök–vezérigazgatói posztját, és a sportág rögtön olyan szezont szolgáltatott, amely az évek során egészen biztosan legendássá nemesedik. Christian Horner viccelődött, hogy
az 56 éves szakember vehetne a Red Bullnak egy karácsonyi csomagot az izgalmakért és a drámáért cserébe.
„Azt hiszem, 47 évvel ezelőtt fordult elő utoljára, hogy az [első két helyen álló] pilóta egyenlő pontszámmal várta az utolsó futamot – mondta a bikások csapatfőnöke. – Szerintem még egy hollywoodi forgatókönyvíró sem tudta volna kitalálni az idei év minden csínját-bínját. És, ahogyan láttuk, a Forma-1 népszerűsége az egekbe emelkedett.”
A brit szakember szerint a sportágnak „elképesztő mennyiségű” új szurkolót sikerült behoznia, ami, ha nem is teljes mértékben, de részben egészen biztosan Domenicalinak köszönhető. Binotto úgy véli, egykori kollégája nagyszerűen teljesít új posztján.
„Remek munkát végez, mint ahogyan szerintem a Liberty Media is – fogalmazott. – Amióta beszálltak, rengeteget javítottak a show-n, és azon, ahogyan a szurkolóknak tálaljuk a show-t. Nemcsak a közvetítés, hanem a közösségi média és minden más tekintetében is.
Bizonyosan előreléptünk a kommunikáció és a rajongókkal történő kapcsolattartás terén.”
Binotto szerint nem könnyű tartani Carey szintjét, hiszen Domenicali elődje „szintén fantasztikus munkát végzett”. A svájci szakember ugyanakkor jól ismeri a Ferrari egykori csapatfőnökét, és biztos benne, hogy ez a jövőben sem fog változni.