Nyikita Mazepin a pontverseny utolsó helyén zárta az idei szezont, ami annak tükrében, hogy a mezőny toronymagasan leggyengébb autójában ült, nem is meglepő. Csapattársához, a szintén újonc Mick Schumacherhez viszonyított teljesítményére ugyanakkor már tényleg nem lehet büszke. Az időmérőkön 19-1, a mindkettejük által teljesített versenyeken pedig 11-3 arányban kapott ki a hétszeres világbajnok fiától, az esetek többségében ráadásul óriási lemaradásban volt a német pilótával szemben. Mazepin viszont ezzel együtt jóra értékelte első szezonját az F1-ben.
Mazepin idei legjobb eredménye az Azerbajdzsáni Nagydíjon szerzett 14. hely, de ezzel is kikapott Schumachertől, akit emlékezetes módon megpróbált a falhoz szorítani a célegyenesben.
Csapattársával ellentétben a Q2-be egyszer sem jutott be, de legalább 22 versenyhétvége során 22-szer pördült meg, azaz hétvégenként átlagosan egyszer.
Igaz, így sem okozott akkora kárt a Haasnak, mint Schumacher, aki a mezőny legnagyobb javítási számláját hozta össze, javarészt monacói, hungaroringi és dzsiddai nagy bukásának köszönhetően.
Az orosz pilóta mindezek tükrében is úgy érzi, nem volt rossz éve. „Négy évvel ezelőtt fejeztem be az iskolát és akkor kaptam legutóbb jegyeket, és annyira nem hiányzik. Soha nem gondolom, hogy ötöst kellene kapnom, mert az a kitűnő, azt pedig nem ismerem. Ma talán lehet valami tökéletes, de holnap rájöhetek, hogy többet is tehetek.
Úgyhogy a négyes a maximum, amit adhatok magamnak, és szerintem ezt is adom azért, hogy túljutottam az éven, mert bizonyos pontokon igen kemény időket éltem meg. Az alkalmazkodásért valószínűleg hármast adnék, mert az nem volt az erősségem és továbbra is fejlődök benne."
Mazepin idénye rögtön nagy hibával indult, amikor az első futam második kanyarjában összetörte a Haast. Ezt ő is elismeri, ugyanakkor nem volt rest megjegyezni, hogy sokszor a nehezebb kasztni miatt szenvedett. Arra viszont már nem tért ki, hogy a kasztnicsere után is folyamatosan kikapott Schumachertől.
„Néhány különböző autóval mentem az idén, és amikor olyat vezettem, amit nehéznek találtam, az rosszabb pillanatokat eredményezett. Aztán elkövettem néhány hibát is, mint a bahreini versenyen, vagy más nagydíjakon, amelyeken nem éreztem úgy, hogy jól teljesítek. Vagy túl keményen próbálkoztam, ami miatt végül elbuktam a körömet, mint Brazíliában, ahol szerintem esélyünk volt legyőzni a Williamst és bejutni a Q2-be. Ezek egyértelműen mélypontok voltak, de sok futam számított csúcspontnak. Jó versenyem volt Silverstone-ban, Brazíliában és Mexikóban is" – összegzett az orosz.