„Elfogadjuk a történteket, 1–0 az állás a javukra – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Az utolsó etap során tökéletes tartományban voltak az abroncsaik, a szélárnyék hibátlanul működött, ezért szerezték meg a pole pozíciót. A mi gumijaink nem voltak abban a tartományban, mint az övéik.
A Q1 és a Q2 a miénk volt, egyszerűnek tűnt a helyzet, aztán hirtelen elvesztettük a teljesítményünket.”
Azonban stratégiai szempontból máris Hamilton került előnybe, ugyanis ő a közepeseken, míg riválisa a lágyakon rajtol. Wolff leszögezte, hogy nem bánták meg a döntést, ebben a helyzetben pedig kifejezetten örülnek, hogy a C4-eseken fognak kezdeni.
„A második helyről sokkal szívesebben indulunk a közepeseken – szögezte le. – A rajtnál szerintem lesz egy kis hátrányunk, és ha [Verstappen] gyors lesz és jól kezeli a gumikat, akkor az első hat-hét körben előnyben lehet, de nem nagyban. Mi ugyanakkor hosszabb ideig tudunk kint maradni, vagy éppen agresszívak lehetünk az elévágással. Este rengeteg programot és algoritmust fogunk lefuttatni.”
A Mercedes az elmúlt futamokon sokkal gyorsabb volt az egyenesekben, így felmerül a kérdés, hogy Verstappennek mekkora esélye lesz védekezni, ha esetleg arra kerülne a sor. Az osztrák üzletember szerint azonban Hamilton csak akkor előzheti meg vetélytársát a pályán, ha gumijai sokkal jobb állapotban vannak, mint a 24 éves versenyző abroncsai.
Ehhez pedig eltérő taktikával kell próbálkozni.
„Feltették neki a kisebb [leszorítóerőt biztosító] szárnyat, szóval gyors lesz az egyenesekben, vagyis ebben a tekintetben nem várható nagy különbség. Csak a gumikkal ellensúlyozhatjuk [a hátrányt], úgyhogy teljesen eltérő stratégiát kell választanunk.”