Jules Bianchi 2014-es Japán Nagydíjon történt tragédiája óta sokakban rossz érzéseket kelthet, ha egy munkagép hajt fel bármilyen versenypályára, a pilótáknak pedig centikre kell elhaladnia attól. Michael Masit, az F1 versenyigazgatóját a 2020-as Török Nagydíjon például kemény kritika érte, amiért úgy engedte ki az időmérő edzésen a boxból a pilótákat, hogy a nyolcas kanyarban még egy daru tartózkodott, az idei Formula E-szezon idénynyitóján pedig az elektromos formaautós széria versenyigazgatóját is megfedte két versenyző.
Történt ugyanis, hogy a rijádi hétvége második futamának végén Alexander Sims a falhoz csapta a Mahindráját, ami miatt a versenyirányítás pályára küldte a biztonsági autót.
Miután a mezőny felsorakozott az utcai BMW mögé, a baleset helyszínéhez közelítve a Safety Car egyszer csak megállt, a pályán előtte ugyanis egy, Sims autójának mentésére siető daru jelent meg.
Mindez igencsak váratlanul érte a biztonsági autó mögött haladó pilótákat, akik közül többen is nekikoccantak az előttük levőnek, Jake Dennis Andretti BMW-jének első szárnya részben le is tört emiatt. Jean-Éric Vergne, a sorozat kétszeres bajnoka, a Toro Rosso korábbi F1-es pilótája nem is mulasztotta el kritizálni Scot Elkins versenyigazgatót a történtek miatt, mondván igazán jelezhette volna, hogy meg kell majd állniuk a pályán.
[A daru] teljesen beláthatatlan kanyarban volt, a biztonsági autó megállt, mi pedig semmit sem tudtunk arról, hogy így fog tenni
– idézi Vergne-t a The-Race.com. – A versenyigazgatónak meglett volna a lehetősége azt mondani a rádióban, hogy »a biztonsági autó várakozik, meg fogtok állni a hármas kanyarban«, ehelyett mindenki nekiment a másiknak. Nem volt semmilyen kommunikáció. Rendben, biztonsági autós fázis van, de voltak, akik egymásnak mentek, mert senki sem szólt nekünk, hogy van egy daru a pályán és meg fogunk állni."
Az élen haladó Edoardo Mortara autójának nekikoccanó Robin Frijns „elég veszélyesnek" írta le a szituációt. „Edo mögött haladtam, a biztonsági autó pedig hirtelen megállt. Nekimentem, majd az egyetlen dolog, amit hátulról hallottam, a szénszálas elemek törése volt.
Nyilván a biztonsági autónak meg kellett állnia, mert a daru a pálya közepén volt, de nem kommunikálták valami jól.
Még éppen elég helyünk lett volna elmenni, még ha akkor át is kellett volna haladnunk a törmeléken, ami nem lett volna ideális, hiszen mindenki próbálta letakarítani a gumijait, gondolván, hogy a biztonsági autó két kör múlva kimegy."
A Safety Car végül nem ment ki, a mentés ugyanis annyira elhúzódott, hogy letelt a versenyidő, ezért végül nem lett jelentősége a koccanásoknak sem, hiszen senkinek nem kellett sérült autóval versenyeznie.
A The-Race kérésére Elkins utólag magyarázattal szolgált a történtekre, és elmondta, hogy őt is meglepte, hogy egyszer csak egy daru állta el a mezőny útját,
mivel „ez mindent megváltoztatott" és „egyfajta dominóhatást váltott ki a versenyirányítás reagálásában." A versenyigazgató szerint azért nem az volt az első dolga, hogy a pilóták és csapatok közös rádiócsatornáján figyelmeztessen mindenkit, mert ők is azzal voltak elfoglalva, hogy kezeljék a hirtelen kialakult helyzetet. „Némi bocsánatkéréssel tartozom, más dolgok foglaltak le, ezért nem közvetítettem az információt."
Nem az volt ugyanakkor az egyetlen problémája a pilótáknak, hogy váratlanul meg kellett állniuk, hanem többeknek az sem tetszett, hogy a biztonsági autó mögött centikre kellett elhaladniuk a Sims autóját mentő darutól, és amikor a Mahindrát felemelték a beavatkozók, az veszélyesen himbálózva igen közel volt a mellette elhaladó pilóták fejéhez.
„Kissé veszélyesnek tűnt, mert annyira mozgott az autó. Nyilván próbáltuk tartani a megfelelő távolságot, de közben a törmelékre sem akartunk rámenni, kockáztatva ezzel mondjuk egy defektet. Szerencsére nem történt baj" – nyilatkozta a Racefans-nek Maximilian Günther, a Nissan Edams versenyzője.
„Most először találtam szembe magamat egy daruval, ami a pálya közepén próbál manőverezni. A fickó megjelent és elég vacakul irányította a darut, amit akkor kicsit viccesnek is találtam, a mögöttem haladóknak viszont nem volt az, mivel ők nagyobb tempóval érkeztek" – ecsetelte a történteket a futamot megnyerő Mortara.