A Forma-1 nagy rivalizálásai során a szurkolók körében az egyik leggyakrabban feltett kérdés, hogy a két fél mire lenne képes azonos autóban ülve. Persze előfordult, hogy ez kiderült, mint például Ayrton Senna és Alain Prost, vagy legutóbb Lewis Hamilton és Nico Rosberg esetében, de gyakran előfordul, hogy a két ellenfél soha nem lesz egymás csapattársa.
Minden valószínűség szerint így lesz Hamiltonnal és Max Verstappennel is, így ezt a kérdést legfeljebb megtippelni lehet. Az egyik, logikusnak tűnő válasz, hogy a Mercedesben előbbi, a Red Bullban utóbbi lenne a gyorsabb, azon egyszerű oknál fogva, hogy mindketten jobban ismerik a saját autójukat. Christian Hornernek azonban más a véleménye.
„Semmit nem lehet letagadni, amit Lewis elért. Ő az egyik legnagyobb és statisztikailag a legsikeresebb a történelemben.
Azonban, ha Maxot és Lewist betennénk abba az autóba, nincs kétségem afelől, hogy ki kerülne ki győztesen
Az elmúlt három évben Verstappen rendre sokkal jobban szerepelt aktuális csapattársánál. Mindezt talán az a statisztika igazolja a legjobban, hogy 2019 óta mindössze egyszer kapott ki házon belül úgy, hogy a büntetés és a balszerencse sem játszott szerepet. Más csapatoknál ennél szorosabb volt a helyzet, és Horner szerint ez a kiemelkedő teljesítmény hozta meg nekik a végső győzelmet.
Gyakran láttunk nagyon kicsi különbséget Valtteri [Bottas] és Lewis között, és ugyanez volt a helyzet Nico esetében is
Verstappen a Red Bull második világbajnoka, hiszen a bikás alakulat 2010 és 2013 között zsinórban négyszer végzett az élen Sebastian Vettellel. Ebben a tekintetben a holland pilótának még van mit behoznia, viszont teljesítményével már most túlszárnyalja elődjét, legalábbis Helmut Marko szerint.
„Igen, minden kétséget kizáróan – válaszolta a Red Bull tanácsadója az erre vonatkozó kérdésre a Servues TV-nek. –Mi az, ami a leginkább kiemeli őt? Hogy nincs szüksége bemelegítésre. Ha valahol esik, mások öt vagy nyolc kört teljesítettek, mire Max kimegy a pályára, és az első körével megfutja a legjobb időt. Vagy Dzsiddában, ahol senki sem ismerte a pályát. A többiek már kint voltak, aztán Max is kihajtott, és bumm, három [leggyorsabb szektor]. Ez az egyik lenyűgöző tulajdonsága.
Persze amellett, hogy Verstappent már nagyon fiatalon tehetségesnek tartották, nyilvánvalóan fejlődnie kellett. Pályafutása elején viszonylag gyakran hibázott, ami leginkább a türelmetlenségére volt visszavezethető.
Kicsit kevésbé agresszív, ugyanakkor mostanra jobban átlátja az összképet
– hangsúlyozta. – Ez fontos különbség. A korai éveiben Max mindig és minden körülmények között a leggyorsabb akart lenni. Mostanra megtanulta adagolni [a teljesítményt], és amikor nagy szükség van rá, szállítja [az eredményt]. Ezzel együtt már az első Red Bull-os versenyén is megmutatta, hogy mennyire érett.”
„Egy másik fontos különbség, hogy pár évvel ezelőtt, ha a szabadedzésen problémája adódott, Max felrobbant és kiabált a bokszban. Ezt a türelmetlenséget a pályára is magával vitte, például arra az esetre, ha valaki a hátsó régióból nem húzódott le elég gyorsan előle. Manapság Max sokkal nyugodtabb, kiegyensúlyozottan és kivételesen magas szinten teljesít. Ő igazán rendkívüli pilóta.”