A Mercedesnél több mint 20 évet töltő, az F1-es istálló 2014 óta tartó sikersorozatából oroszlánrészt vállaló Ben Hodgkinson leigazolását tavaly áprilisban jelentette be a Red Bull, amely újonnan felállított motorrészlege, a Red Bull Powertrains technikai igazgatójaként számít majd a szakemberre. Hodgkinson szerződtetése nagy felzúdulást keltett, a Mercedes sajtóhírek szerint árulásnak vette, hogy mérnökük másokat is megpróbált átcsábítani a nagy riválishoz, és bár szerződését kitöltötte, nem tűnt valószínűnek, hogy a teljes tavalyi év alatt a Red Bull-lal háborúzó Mercedes egyhamar csatlakozni engedi a Milton Keynes-iekhez. A feleknek viszont most sikerült egyezségre jutniuk.
A Red Bull tavaly tavasszal kezdte felállítani saját motorüzemét, hogy a Honda kiszállása után legyen hol felkészíteni a japánok által rájuk hagyott erőforrásokat, illetve itt fogják építeni a saját, 2025-ös új motorszabályok bevezetésével érkező motorjukat. Hodgkinsonnak utóbbiban lesz majd kulcsszerepe, de szakértelme természetesen mindig jól jön, ezért fontos lehet, hogy az eredetileg rebesgetett 2022 őszi kezdés helyett már május végén munkába állhat.
„A Mercedes és a Red Bull F1-es csapata megegyezett Ben Hodgkinson kinevezésével kapcsolatban.
A megállapodás értelmében Ben, aki 2001 augusztusában csatlakozott a Mercedeshez, 2022. május 24-e után szabadon csatlakozhat a Red Bull Powertrainshez"
– olvasható a két csapat közös közleményében.
Mindez azért nagy szó, mert a két istálló között tavaly igencsak elmérgesedet a viszony, ami miatt már Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója is szót emelt, jelezve, hogy a sportágnak nem tesz jót az ilyesfajta háborúzás, ezért azt szeretné látni, hogy a felek között rendeződik a helyzet. Az ehhez hasonló gesztusok pedig akár ebbe az irányba is mutathatnak.
Hodgkinson mellett nem mellesleg még öt korábbi Mercedes-alkalmazott csatlakozik a Red Bull motorüzeméhez: Steve Blewett, akárcsak korábbi munkahelyén, Milton Keynes-ben is a gyártást fogja felügyelni; Omid Mostaghimi, a Mercedes elektronikával foglalkozó csapatának vezetője új állomáshelyén az erőforrás, az elektronika és az ERS-részleg főnöke lesz; Pip Clode, a Mercedes erőforrás-koncepcióval foglalkozó csapatának vezetőjéből a Red Bull ERS-ének mechanikai dizájnfőnöke lesz; Anton Mayo a belső égésű motor kialakításáért felel; Steve Brodie pedig a belső égésű motor működtetésének csoportvezetői pozícióját foglalja el.
Lévén a Mercedes és a Red Bull motorüzeme nagyjából 40 km-re található egymástól, a szakembereknek nagy változást nem jelent majd, hogy átigazoltak egyik csapattól a másikhoz.