Az FIA január közepén indította el a beígért vizsgálatot, ami a tavalyi szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj utolsó köreiben történteket hivatott elemezni.
Azóta kiderült, hogy Masi nem került fel az FIA idei szervezeti listájára, az együléses bizottság igazgatói posztjáttól pedig hivatalosan már hivatalosan is megfosztották. Nemrég a bizottságot vezető FIA-főtitkár, Peter Bayer mondta el, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a 2019 óta regnáló versenyigazgatóval folytatják, de az FIA szombaton megerősítette, hogy érdemi lépés még nem történt ez ügyben.
Ebben a fázisban még nem született döntés a legutóbbi Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíjon történtek jelenleg folyó részletes elemzésének eredményéről”
– olvasható a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalos közleményében.
Miután bejelentették, hogy a vizsgálat ténylegesen elindult, a sajtóban elterjedt, hogy az eredményeket február elején tárják a Motorsport Világtanács elé, de végleges döntés csak márciusban fog születni. Utóbbi így is lesz, de az első eredmények csak február közepén születnek meg, hiába hívott össze ülést a Motorsport Világtanács február 3-ra.
„A részletes vizsgálat eredményét az F1-es bizottság február 14-i, londoni ülésén prezentáljuk az összes pilótával folytatott nyílt megbeszélést követően, majd [ezeket]
a Motorsport Világtanács március 18-i, bahreini ülésén kell jóváhagyni, Mohammed bin Szulajm FIA-elnök felügyelete alatt."
Utóbbi dátum már csak azért is érdekes, mert aznap rendezik az idénynyitó Bahreini Nagydíj első két szabadedzését. A hírek szerint Hamilton az FIA döntése alapján akarja eldönteni, hogy folytatja-e F1-es pályafutását, ám erre ilyen módon biztosan nem lesz lehetősége, hiszen legkésőbb a február 23-án kezdődő barcelonai teszteken autóba kell ülnie, ha marad a mezőnyben.
Persze elképzelhető, hogy amennyiben igazak ezek a hírek, akkor már a februári eredmények, illetve az azt megelőző megbeszélések is elegendőnek fognak bizonyulni számára. Nagyon meglepő lenne, ha Hamilton valóban visszavonulna azért, mert legyőzték, az egész ügy valószínűleg a játszma része, Mercedes nyomás alá akarja helyezni az FIA-t a zsaroló taktikával.