Az idei év egyik nagy kérdése lesz a Forma-1-ben, hogy a Williamsből a Mercedesbe átülő George Russell mire megy Lewis Hamilton ellen. A fiatal britnek három éve volt tapasztalatot gyűjteni a grove-i istálló színeiben, és úgy érzi, hogy már első szezonja után készen állt volna rá, hogy összemérje tudását a hétszeres világbajnokkal, ám egy bizonyos dolog miatt már akkor tudta, hogy ezt leghamarabb 2022-ben teheti meg.
„Az ember mindig tanul. A veleszületett sebessége adott, az nem lesz jobb – nyilatkozta a 23 esztendős Russell a Motorsport-Magazine-nak azzal kapcsolatban, hogy most már abszolút kész arra, hogy a Mercedes pilótája legyen. – [Amiben lehet fejlődni, az az], hogy miként hozzak ki többet a mérnökeimből, hogyan finomhangoljam az autót és például miként kezeljem a gumikat egy hideg brazíliai napon."
Russell 2019-ben, a Mercedes juniorjaként mutatkozott be a Forma-1-ben a Williamsszel, az elmúlt három szezont pedig a grove-iaknál töltötte.
Már az első évem után úgy éreztem, hogy készen állok, de most jobb pilóta vagyok, mint amilyen akkor voltam. Két év a Williamsnél tökéletes lett volna, tavaly már több mint késznek éreztem magam a feljebblépésre"
– utalt arra, hogy már 2020-as szahíri beugrása után a Mercedes állandó versenyzője lett volna, amire meg is volt az esély, végül azonban Valtteri Bottas maradt még egy évet.
És hogy elsősorban mi miatt nem tette Hamilton csapattársává Russellt a Mercedes már 2021-re? „Három évre írtunk alá [a Williamsszel], ezzel pedig abszolút semmit sem lehetett kezdeni" – árulta el az okokat Russell, megerősítve azt, hogy a Mercedes a szerződés tiszteletben tartása miatt halasztotta el egy évvel az előléptetését.
A hétszeres világbajnok újdonsült csapattársának egyik fő feladata az idén az lesz, hogy bizonyítsa, valóban helye van a Mercedesnél. Toto Wolff természetesen bízik benne, hiszen másképp nem is szerződtette volna, ám Russell sem Helmut Markót, a Red Bull tanácsadóját, sem Bernie Ecclestone-t, az F1 korábbi ügyvezető igazgatóját nem győzte még meg arról, hogy valóban lehet annyira jó, mint Hamilton.
Jack Nicholls, a BBC F1-es kommentárora és Jolyon Palmer korábbi Forma-1-es pilóta pedig amondó, hogy a Mercedes jobban járt volna egy másik brit szerződtetésével.
„Ha én lennék a Mercedes, és szabadon dönthetnék arról, hogy ki foglalja el a másik ülést Hamilton mellett, akkor a tavalyi év után Norrist választottam volna Russell helyett" – mondta Nicholls a Chequered Flag podcastban, ezzel a véleménnyel pedig Palmer is egyetértett.
„Jack-kel tartok ebben a kérdésben, én is Landót választanám. Ahogyan maga mögött tartotta Lewis Hamiltont az Orosz Nagydíj végén, amíg a stratégia és a gumiválasztás el nem döntötte a küzdelmet, az hihetetlen volt. Egy srácnak, aki még soha nem nyert versenyt, egy hétszeres világbajnok liheg a tarkójánál egy Mercedesben, aztán elkezd esni, néhányszor lecsúszik az útról, de így is tartja Hamiltont, akiről mindannyian tudjuk, hogy milyen jó az esőben. Legendás tett volt ez Norristól."
Norris 2021-es teljesítménye (45 ponttal zárt az őt megizzasztani egyáltalán nem képes csapattársa, Daniel Ricciardo előtt) Palmerben még azt is felvetette, hogy jelenleg Hamilton és Verstappen mellett Norris is ott van az F1 kiemelkedő pilótái között.
Azon gondolkozom, hogy Norris ebben a szezonban nem helyezte-e magát a felső polcra, Lewis és Max mellé.
Ha megnézzük, hogy miként teljesített Daniel Ricciardo ellen... Még a szezon végén is jóval előtte volt, egyszerűen csak nem volt szerencséje, máskülönben ötödik lett volna a bajnokságban. És Daniel Ricciardóról, nyolcszoros futamgyőztesről beszélünk, akiről mindenki azt gondolta, hogy egy top autóban világbajnok lehet, de Lando nagyszerű munkát végzett" – dicsérte honfitársát Palmer.