Noha egy győzelmet szerzett (a kaotikus Azeri Nagydíjon, amikor Verstappen defektet kapott előtte, Hamilton pedig kiszaladt a bukótérbe, miután az újraindításnál lerajtolta), és a szezonzárón nagy segítséget nyújtott csapattársának a világbajnoki cím megszerzéséhez, Sergio Péreztől mindenki többet várt első Red Bull-os szezonjában. A mexikói pilóta utólag a kevés tesztlehetőségben és a nagyon eltérő filozófiájú autóban látja lemaradásának okait, arról pedig nem tett le, hogy egy napon világbajnok lesz.
„Nagyon élvezem a munkát a csapattal. Az emberekkel, a mérnökökkel, a Red Bull kultúrájával, magával a márkával. Rengeteg a munka ahhoz képest, amihez más csapatoknál hozzászoktam. A Red Bull erős brand, de élvezem, nagyszerű érzés a részesének lenni. Remekül dolgozom együtt Max-szal, a versenymérnökökkel és úgy összességében a csapattal" – dicsérte csapatát a mexikói pilóta a TAG-Heuer The Edge nevű podcastjában.
A tavalyi szezont a pontverseny negyedik helyén záró pilóta szerződését tavaly egy évvel hosszabbította meg a Red Bull, jelen állás szeint tehát 2022 végéig biztosan a mezőny tagja marad. Ahhoz képest, hogy 2020-ban egy ideig az sem volt biztos, hogy marad számára hely az F1-ben, ez mindenképpen pozitívum. 31 évesen úgy érzi, még szereti ezt csinálni, és arról sem mondott le, hogy felérjen a csúcsra.
„Szerintem a legfontosabb pályafutásomnak ebben a szakaszában az, hogy élvezzem, amit csinálok. Amint nem élvezem, akkor eljött az ideje annak, hogy hazamenjek, mert már nem kell itt lennem.
Azért vagyok itt, mert teljes mértékben hiszek benne, hogy világbajnok lehetek, és mert élvezem a munkát a csapattal. Ennyi.
Hálás vagyok a Red Bullnak, hogy meghosszabbította a szerződésem"
Egy másik interjúban a Max Verstappentől különösen egy mért körön a teljes tavalyi szezon során nagyon elmaradó mexikói elmondta, hogy a Red Bullnál teljesen más filozófiával találkozott, mint korábban bármikor, ez pedig azzal párosítva, hogy csupán másfél tesztnapja volt a Bahreini Nagydíj előtt, egyáltalán nem jött jól neki.
„Számításba kell vennünk, hogy nagyon más filozófia szerint épült autót vezettem azokhoz képest, amiket a karrierem korábbi részében. Ebből a szempontból lassú volt az alkalmazkodás. Nagyon más az autó, a motor, úgyhogy sok dolgot kellett tanulnom egy új csapattal, tulajdonképpen tesztelés nélkül.
Az első futam előtt másfél napot töltöttem el az autóban, amiből az első az aerodinamikai tesztekről szólt, úgyhogy tulajdonképpen semmit nem vezettem az első versenyt megelőzően."
„Sok aspektust kell számításba venni, de összességében szerintem biztató szezon volt. Nyilván többet reméltem, de ez van, csak tovább kell nyomnom. Voltak pozitív és negatív napjaink is, de minél több ideje vagyunk együtt, annál erősebbek leszünk csapatként."
Péreznek pozitívum lehet, hogy az idén már kétszer annyit tesztelhet, és az új autók miatt mindenki nulláról indul, viszont amiatt aggódhat, hogy a Red Bull hagyományosan Max Verstappen igényeit tartja szem előtt az autói tervezésénél, ami általában azt jelenti, hogy a holland pilóta csapattársai szenvednek az autó vezethetőségével.