Újra régi fényében tündökölhet Schumacherék egykori gokartpályája
![Gokart, Kerpen, Michael Schumacher, 2003, Ferrari](https://cdn.origo.hu/2024/02/-QvF0iyA8Z_kV3J4-0IugqtyKK_iNCRnJN_MD4715g0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzMzY2U0MzJkY2RhOTQ5MTVhOGM3NjM5ZjYxN2MzYTIz.webp)
Két évvel azután, hogy megmenekült a lebontástól, újabb pozitív hírek érkeztek az Erftlandringről, arról a kerpeni gokartpályáról, amelyen a Schumacher-testvérek karrierje is elindult. A korábban részben a Schumacher-család tulajdonában levő létesítmény jövője 2016-ban vált kérdésessé azt követően, hogy a német energetikai óriás RWE felvásárolta a környező területeket annak érdekében, hogy kiterjessze felszíni lignitbányáit.
A vállalat nem tartotta szükségesnek a pálya megtartását, 2018 januárjában pedig kompenzációt is fizetett, ami megpecsételni látszott a létesítmény sorsát, 2020-ban azonban azonban a közeli Hambach-erdőben tüntető zöldek nyomására az RWE elállt a terjeszkedési szándékától, majd törvény is született az erdő megóvására. A pálya sorsa azonban bizonytalan maradt, egészen mostanáig.
A bizonytalanság oka az volt, hogy a földterület továbbra is az RWE tulajdonában állt, a környező területek pedig hivatalosan bányának minősültek. A Kölner Express beszámolója szerint nemrég azonban megállapodás született a vállalat és a gokartpálya üzemeltetői között, aminek köszönhetően modernizálhatják a létesítményt, hogy az újra rangos versenyeknek adhasson otthont.
Kötöttünk egy tíz évre szóló bérleti szerződést az RWE-vel, amely további öt évre tartalmaz opciót, az eladásból befolyt összeget pedig most a szükségszerűvé vált felújításra fordíthatjuk
– idézi a kölni lap Gerhard Noackot, a helyi gokartklub elnökét. – A szervízutakat és a pályát újraaszfaltozzuk, új rázóköveket és dupla védőkerítést építünk, hogy olyan nemzetközi versenyeket is rendezhessünk, mint világbajnokságok, Európa-bajnokságok és a WSK versenyei."
A pálya legutóbb 2001-ben adott otthont világbajnokságnak, amelyet a később az F1-ben a Red Bull, a Toro Rosso, a Force India és a HRT színeiben is versenyző Vitantonio Liuzzi nyert meg, az esemény sztárja azonban nem ő, hanem Michael Schumacher volt, aki négyszeres világbajnokként tért haza, és indult el a többek között Lewis Hamiltont és Nico Rosberget is felvonultató mezőnyben.