Miután a Red Bull szerdán elvileg bemutatta új autóját, gyakorlatilag viszont a jelenlegi szabályoknak nem teljes mértékben megfelelő versenygépet tárt a nyilvánosság elé, csütörtökön az Aston Martin következett a sorban. A silverstone-i istállótól előzetesen az az ígéret érkezett, hogy a többiekkel ellentétben ők a valódi autójukat fogják bemutatni. Mindezt a csapat egyik szóvivője erősítette meg a RacingNews365.com-nak, de ezzel párhuzamosan Matt Bishop, az Aston Martin kommunikációs igazgatója is hasonló kijelentést tett saját Twitter-oldalán.
Emellett az is kiderült, hogy közvetlenül a bemutatót követően az AMR22-est Silverstone-ba szállítják, ahol a két pilóta bejáratja az új versenygépet, felhasználva a két rendelkezésre álló forgatási nap egyikét.
Ezzel az is eldőlt, hogy az Aston Martin lesz az első az F1 csapatai közül, amely az idei szabályok szerint épített autóval fog tesztelni.
Az Aston Martin mint konstruktőr tavaly tért vissza a Forma-1-be, miután a hőskorban már tettek egy sikertelen próbálkozást, de a korábbi Racing Pointnak valójában csak a neve és az arculata változott meg. A 2021-es idény csalódást keltően alakult számukra, hiszen a bajnokságban az előző idényhez képest három pozíciót visszaesve csupán a 7. helyet szerezték meg.
Pilótafronton nem változott a felállás, hiszen az istálló ezúttal is Sebastian Vettellel és Lance Stroll-lal vág neki az idénynek. A német versenyző nem titkolt célja, hogy az új autóval visszatérjen az élmezőnybe, vagy legalább a dobogóért rendszeresen harcolhasson. A hírek szerint ugyanakkor nem felhőtlen a viszonya a tulajdonos Lawrence Stroll-lal, kérdés, hogy ez idén milyen irányban fog változni, és ennek milyen hatása lesz a köztudottan érzékeny négyszeres világbajnok teljesítményére.
A versenyzőkkel ellentétben a csapat vezetésében változott a helyzet: ahogyan azt már tavaly megszellőztették, Otmar Szafnauer távozott a csapatfőnöki székből. A román származású amerikai szakember helyére a korábban a Saubernél dolgozó német Mike Krack érkezett.
Az Aston Martin valóban olyan autóval rukkolt elő, amelyről el lehet képzelni, hogy a teszteken is ez a változat megy pályára. Craig Scarborough ismert technikai elemző azonnal fel is hívta a figyelmet néhány fontos részletre a Twitteren.
Az autó elején szembetűnő a kifejezetten vékony orr, valamint az, hogy az első szárny három helyett négy elemből áll. A csapat mérnökei a nyomórudas felfüggesztés mellett tették le a voksukat, továbbá feltűnő a négyzet alakú légbeömlő nyílás, amit a Red Bullnál és a Haasnál sem lehetett tapasztalni.
Emellett az oldaldoboz és a motorborítás kialakítása is feltűnően eltér a korábban látottaktól, és immáron a DRS nyitását elvégző szerkezetet is láthatjuk az autón. Szintén érdemes figyelni a padlólemezt, ami hátulról előre haladva hirtelen válik keskenyebbé.
Ami a festést illeti, az alapszín nem változott, de a BWT-vel együtt távozó rózsaszín helyett a lime kapott hangsúlyosabb szerepet. Emellett hivatalosan a csapat neve is változott, ugyanis a Cognizant mellett az Aramco is névadó szponzorrá vált.
Az Aston Martin korábban azt is bejelentette, hogy Marco Mattiaccit nevezte ki vállalat márka- és kereskedelmi igazgatójának. Az olasz szakember korábban a Ferrari alkalmazásában töltött el hosszú éveket: előbb az észak-amerikai részleg elnök-vezérigazgatójaként tevékenykedett, majd rövid ideig a Scuderia csapatfőnöke is volt a 2014-es idény végén.
Folytatjuk utunkat a Forma-1, azaz a világ legrangosabb és legkompetitívebb versenysorozatának csúcsára, és nyerni akarunk
„Ami a szezonnal kapcsolatos reményeket illeti, nem hiszem, hogy bárki is tudja, mire számíthat – ezek már Vettel szavai. – Új szabályok vannak, és természetesen minden csapat abban bízik, hogy jól alkalmazkodtak. Mindenki nyerni akar, engem is beleértve, senki nem lenne a Forma-1-ben, ha nem a győzelem lenne az álma. Én sem vagyok különb. Az a legfontosabb, hogy tovább haladjunk előre, és lépjünk felfelé. Ez még csak az ötéves terv második éve, szóval még elég közel vagyunk a kiindulóponthoz. Ugyanakkor ennek a csapatnak nagy ambíciói és tervei vannak, én pedig rendkívül izgatott vagyok, hogy része lehetek ennek.”
Ez nemcsak az Aston Martin, hanem az összes csapat számára nagy lehetőség