Egyre elkerülhetetlenebbnek tűnik, hogy nemcsak az Orosz Nagydíj, hanem a Forma-1 jelenlegi egyetlen orosz pilótája sem lesz része a 2022-es szezonnak. Nyikita Mazepin sorsát szintén az orosz-ukrán háború pecsételheti meg, lévén a Haas kimondatlanul is azért alkalmazza őt, mert apja révén rengeteg pénzt hoz az istállóhoz.
Miután azonban az amerikai csapat a múlt heti barcelonai tesztelés utolsó napjára eltávolította a Dmitrij Mazepin többségi tulajdonában levő Uralkali logóit az autójáról, kamionjairól és később még az istálló weboldaláról is, olybá tűnik, hogy szakítani fog a vállalattal, aminek következményeként Nyikita Mazepinnek is mennie kell.
A Motorsport.com olasz kiadásában Roberto Chinchero azt állítja, hogy a barcelonai paddockban gyűjtött információi alapján Gene Haas csapattulajdonos mindenfajta kapcsolatot meg akar szakítani az Uralkalival és ezáltal a Mazepin-családdal, azaz csak idő kérdése, hogy a csapat hivatalosan is bejelentse a szponzori szerződés felbontását. Günther Steiner csapatfőnök korábban elmondta – noha jelentős szponzorról van szó – az istálló jövője nem kerülne veszélybe a szakítással, és a 2022-es terveiket sem kellene újragondolniuk.
Azt viszont igen, hogy kit ültetnek a távozó Mazepin ülésébe. Steiner elmondása szerint elsőként a csapatot 2019 novembere óta tesztpilótaként segítő Pietro Fittipaldi, a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi unokájának előléptetését fogják megfontolni.
Amennyiben ilyen vagy olyan okból kifolyólag Nyikita nem fog tudni vezetni, akkor először Pietrót fogjuk felhívni, aki néhány éve már velünk van
– jelentette ki a csapatfőnök Barcelonában, a Haas online médiabeszélgetésén. – Ezután meglátjuk, mi a következő lépés. Pietro okkal van itt. Az utóbbi években tartalékpilótára volt szükségünk, már csak a COVID miatt is, úgyhogy ő mindig a csapat körül van. Ismeri az embereket, az autót annyira, hogy egyik napról a másikra be tudjon ugrani. Jelenleg nincs jobb a környéken Pietrónál."
Fittipaldi többször is tesztelt már a Haasnak (legutóbb tavaly decemberben, Abu-Dzabiban), illetve Romain Grosjean 2020-as bahreini horrorbukása után két futamon rajthoz is állt az istállóval, ám Chinchero szerint azért nem olyan egyértelmű, hogy ezt most is megtehetné, sőt.
Az olasz újságíró állítja, a Ferrarival továbbra is szoros kapcsolatot ápoló (ő a maranellóiak egyik tartalékja az idei szezonban), tavaly év végén az Alfa Romeótól elküldött Antonio Giovinazzinak van a legjobb esélye arra, hogy pótolja Mazepint.
A 28 esztendős olasz pilóta mellett szólhat, hogy három szezonnyi F1-es tapasztalatával tudná segíteni a Haast, illetve az sem utolsó szempont, hogy a személyében egy Ferrari-pilóta ülne az autóba. Noha az idei szezonban F1-es teendői mellett a Formula E-ben versenyez, alighanem tartalmaz olyan záradékot a szerződése, ami lehetővé teszi a számára, hogy egy F1-es ajánlat esetén szabadon kilépjen belőle.
Giovinazzin és Fittipaldin túl is felmerült még néhány lehetséges Mazepin-utód, mint például a tavalyi F2-es bajnok Oscar Piastri, de őt az Alpine vélhetően csak kölcsönbe engedné el, a Haas pedig aligha akar olyan pilótára tenni, aki a jövőben szinte biztosan továbbállna, és egy rivális csapatban kamatoztatná a náluk megszerzett tudást.
Amennyiben pedig tapasztalt versenyzőt akarnak, Nico Hülkenberg is potenciális jelölt lehet. Az istállóval a 2021-es szezon előtt egyszer már összeboronált 34 esztendős német ugyanakkor a 2020-as Eifel Nagydíj óta nem ült autóban, és abban az évben is csak kétszer vezetett F1-es gépet, mindkétszer a Racing Pointhoz ugrott be. Jelenleg az Aston Martin tartalékja.