Lando Norris és Max Verstappen is kiemelte idei autója bemutatóján (a Red Bull valójában csak egy demóautót prezentált az idei festésében), hogy az egyik, ha nem a legnagyobb kihívást a pilótáknak az idén a megnövekedett kerékmérethez való hozzászokás fogja jelenteni, mivel az új abroncsok többet kitakarnak a látóterükből, mint a korábbiak, ami egyes pályákon nehézzé teheti a pontos kanyarodást. Idővel persze ehhez is hozzá fognak szokni.
Az alkalmazkodásra a legtöbb esetben három nap áll majd minden pilóta rendelkezésére, hiszen összesen hat napnyi tesztelés lesz a szezon előtt, amelyet a csapatok egyenlő arányban fognak felosztani a versenyzőik között. Norris szerint a nehézség az, hogy ha nem változtak volna ekkorát az autók, akkor is kellene három nap arra, hogy ismét felvegyék a ritmust, de most még egy teljesen új versenygéppel is meg kell ismerkedniük. „Ez nem sok” – utalt a tesztelés mennyiségére a McLaren MCL36 bemutatóján.
Már az három napba telik, hogy az ember újra ráérezzen egy Forma-1-es autóra, majd utána ráérezzen egy teljesen új kocsira, ami valószínűleg nagyon másként fog viselkedni, más érzetet nyújt vezetés közben és így tovább.
Máshogy is néz ki, ezekhez a légterelőkhöz a gumik fölött szintén hozzá kell szokni" – utalt az idei szezonra bevezetett, az első kerekek fölé nyúló szárnyra.
Norris a már a 2020-as szezon óta 18 colos kerekeket használó Forma-2-t hozta fel példaként arra, hogy milyen kihívásokkal fognak szembesülni az idén, különösen a szűkebb utcai helyszíneken.
Bizonyos pályákon nagyon más lesz, mint például Szingapúrban vagy Monacóban.
Az egyik Forma-2-ben versenyző barátom mesélte, hogy egyes helyeken bójákat kellett kihelyezni a védőkorlát tetejére, mert azok alacsonyabbak voltak, mint a 18 colos kerekek, és nem látták, hogy hol van a korlát, mert a kerekek magasabban voltak. Hozzá kell szoknunk a mérethez, valamint az első szárny nagyságához és más dolgokhoz is."
Norrishoz hasonlóan a világbajnoki címvédő Max Verstappen is a kerekek méretében látja a legnagyobb változást és úgy gondolja, ehhez lesz a legnehezebb hozzászokni.
Számomra a legnagyobb kihívás a kilátás a pilótafülkéből ezekkel a nagy kerekekkel.
– nyilatkozta a Red Bull bemutatója után. – Néhány szűk kanyarban kicsit nehezebb eltalálni a csúcspontot. Vezetési szempontból olyan érzés, mintha az autó kevésbé tapadna, de ehhez hozzá fogunk szokni. Erre vannak a tesztnapok, ahol megszokhatjuk a csúszkálást, hogy mikor blokkolnak a kerekek és a többi. Ezzel szerintem nem lesz gond, a pilótafülkéből való kilátáshoz kell egy kicsit jobban hozzászokni."
Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke elmondta, azért kellett növelni a kerékméreten, hogy az abroncsok „relevánsak legyenek az utcai autókkal, amelyeknek többsége már nagy kerekeken gurul igen alacsony profilú abroncsokkal." A szakember kifejtette, hogy „a 18 colos kerekekkel magunk mögött hagytuk a múltat, mindez viszont nagy súlytöbbletet jelent, ráadásul a gumi összességében nagyobb, aminek az aerodinamikai hatása is jelentős. Mindehhez hozzájön, hogy meg kell érteni a nagyobb abroncsok karakterisztikáját. A tavalyi gumikról elég jó tudással rendelkeztünk, most viszont kissé a nulláról indulunk."