Az idei új szabályok egyik legfontosabb célja, hogy az eddiginél jóval több előzés legyen a futamokon. Ezt a célt azzal igyekeztek elérni, hogy a csapatoknak a korábbiaknál jóval kevesebb aerodinamikai elemet lehet használniuk, aminek következtében a hátul lévő pilóta dolgát jóval kevésbé nehezíti meg az elöl lévő autó által generált turbulens levegő.
Ezzel önmagában nincs is gond, ám Sebastian Vettelnek kétségei vannak afelől, hogy amit nyernek a réven, azt nem veszítik-e el a vámon. A kanyargós részeken kétségtelenül könnyebb dolga lesz a támadó félnek, ám így az egyenesben nem lesz akkora tempóelőnye ellenfeléhez képest, mint eddig.
Elméletben jónak tűnik, a kérdés, hogy a gyakorlatban hogyan működik
A 34 éves versenyző hozzátette, azt azért nem gondolja, hogy az eddigiekhez képest romlani fog a helyzet, hiszen ha az egyenes elején kisebb a távolság a két autó között, az már sokkal jobb esélyt ad a pozíciócserére. „Ha az ember közelebb van [az előtte haladóhoz], akkor nagyobb valószínűséggel tudja kifékezni őt – magyarázta. – Az idő majd eldönti.”
Vettel ezzel pont saját csapata egyik vezető mérnökének mondott ellent valamelyest. Andrew Green, az Aston Martin technikai főigazgatója ugyanis arra számít, hogy néhány DRS-zónát el is lehet törölni, annyival könnyebbé válik az előzés. Andrew Shovlin ez utóbbiban egyetért vele, de leszögezte, még az új szabályrendszer sem minden pályán jelent megváltást.
Sok előzésre alkalmas pályává teszi Monacót? Reálisan ez igen valószínűtlen
Néhány csapat még a tesztelések előtt bejáratja autóját, ám ekkor az előzéseket nyilvánvalóan nem tudják szimulálni. Ebből a szempontból a teszteken sem lesz ideális a helyzet, így a végeredményre csak éles körülmények között fog fény derülni.
„Ebből Barcelonában és Bahreinben kapunk ízelítőt – fogalmazott a brit szakember. – Azonban csak akkor fogjuk tudni igazán, hogy ebben a tekintetben sikeres volt-e ez a projekt, amikor kialszanak a lámpák az első futamon.