A légellenállást-csökkentő rendszert még 2011-ben vezették be, hogy elősegítsék az előzéseket a pályán, amelyeknek száma radikálisan csökkent.
A DRS csak akkor használható, ha az előzni akaró pilóta autója egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, ekkor egy gomb segítségével lebillen a hátsó szárny egy része, így csökkentve a légellenállás mértékét, és lendületet adva a pilótának a könnyebb előzéshez.
Sokan csak szükséges rosszként hivatkoznak rá, mivel egy mesterségesen kialakított előzést tesz lehetővé a hosszabb egyenesekben, de nélküle bizony még ennyi akciót sem látnánk a pályákon.
Az idén életbe lépő új szabályok mindenképp azt hivatottak elősegíteni, hogy a versenyautók közelebb tudjanak kerülni egymáshoz, de a 2022-es szezonban még egyelőre maradnak a DRS aktiválási zónák.
Andrew Green úgy vélekedik, hogy továbbra is ugyanolyan lendületet fog adni az autóknak az előzések során, viszont kiemelte, hogy véleménye szerint már
nem lesz elengedhetetlen az előzésekhez
"Az FIA feladata felülvizsgálni, hogy szükséges-e módosítani a jelenlegi zónákat az új szabályok megjelenésével" - tette hozzá az Aston Martin hivatalos bemutatóján a szakember.
"Arra fogadnék, hogy ez meg fog történni. Ha a számításaink nem csalnak, akkor valóban sikerül összébb rázni a mezőnyt, és ha ez így van, akkor nem lesz akkora szükség a DRS-re."
A technikai igazgató örülne, ha a jóslatok beválnának, és csökkenhetne a mesterségesen kialakított előzési etapok száma: "Azt hiszem láthatjuk majd, hogy rövidebbek lesznek ezek a zónák, talán némelyikük el is fog tűnni teljesen, ami nagyszerű dolog lenne."
Sebastian Vettel is csatlakozott a gondolatmenethez:
Mindig variálhatod a DRS etapok hosszát, vagy azt, hogy egyáltalán szükség van-e rájuk. Ideális esetben szükségtelenek
- mondta bizakodóan a német.
A 2022-es autókkal kapcsolatban alapvetően az az elvárás, hogy az egyenesekben és a gyors kanyarokban fürgébbek lesznek. Jobban fognak a padlólemez által keltett légellenállásra hagyatkozni. Az autók viselkedése és vezethetősége is változni fog ez által a pályán.
"Az autók merevebben fognak az aszfalthoz tapadni, amit a versenyzők is megéreznek majd, mert lesznek pillanatok, amikor keményen meg kell küzdeniük a versenygépekkel.
Fogunk látni igen érdekes versenyeket és jobban meg fog mutatkozni a pilóták személyisége is a volán mögött"
- zárta a gondolatsort Andrew Green.