A 2022-es költségvetési limit szűkítésével az maranellóiak kénytelenek voltak megválni néhány csapattaguktól, ezt a munkaerőt csoportosították át a Haas személyzetébe.
A Haas annak idején első, 2016-os modelljét a Ferrari szélcsatornáját használva fejlesztette és tesztelte, néhány aerodinamikai szakembert is kölcsönözve az olasz istállótól.
A Haas átvette a maranellóiaktól a mechanikus elemeket, majd az amerikai csapat e köré építette az autó vázát, a működésükhöz szükséges szervezti egységek pedig Banburybol támogatják a csapatot. Az elvégzett módosítások azonban nem voltak elengedőek ahhoz, hogy ne jelenthessük ki:
a Haas teljes egészében az elmúlt évek Ferrrarijára emlékeztet.
2019 és 2021 között aztán az istálló lecserélte a mérnöki gárdáját is, az utóbbi két évben pedig már csak túlélő üzemmódban működtek, miután Gene Haas nem volt hajlandó többet befektetni, amíg életbe nem lép a költségvetési sapka tervezete. Reményei szerint ez segíteni fogja a kisebb csapatok mindennapjait, és Haas is újra felveheti majd a versenyt a mezőnnyel.
Időközben a csapat átalakult, egyre több szakember érkezett a Ferraritól, mostantól pedig a mérleg nyelve inkább a maranellóiak, mintsem a Dallara felé billen.
Tehát a fő erőforrást már a Ferrari adja a Haasnak.
A technikai részlege is átköltözött Banburyből Maranellóba, Simone Resta vezetésével, aki szintén a Ferraritól érkezett.
"Mindig megvoltak a saját embereink az aerodinamikai oldalon, de ami a dizájnt illeti, a Dallarára voltunk kénytelenek támaszkodni. Ennek vége, innentől egy csapatnyi ex-ferraris szakember irányítja ezt a részleget
- mondta Günther Steiner csapatfőnök.
A Dallarával való együttműködés persze továbbra is kényelmes helyzetet biztosít a Haasnak, hiszen az egyik legjobb versenyautókat és motorokat gyártó cég azt is lehetővé teszi nekik, hogy akkor és annyi embert vegyenek kölcsön tőlük, amikor és amennyire szükségük van. Így anyagilag is jól járnak, nem kell egész évben fizetniük olyan csapattagok számára, akiknek a munkájára valójában csak novembertől decemberig van igény.
Az üzlettel mindkét istálló, azaz a Ferrari és a Haas is jól jár, hiszen a szakemberek megosztásával csökkenteni tudják a költségeket, és azokat a megengedett limit alatt tarthatják.
Steiner szerint csapata amúgy is hasonló változtatásokra készült, így a Ferrarival való közösködés csak meggyorsította a folyamatot, és összességében talán jobb szakemberekre tudtak szert tenni, de állítása szerint így vagy úgy, a végeredmény a Haas számára az lett volna, ami most is.
"Ez volt az első olyan évünk, amikor saját, az igényinknek megfelelő tervező irodánk volt. Korábban minden a Dallara házán belül zajlott, ők végezték a munka oroszlánrészét. Ez egy nagyon nagy változás. Egy helyen tudni az aerodinamikai és a dizájn csapatot kulcsfontosságú cél volt a csapat életében" - tette hozzá Gene Haas.
A jelenlegi felállás szerint azért a Dallara továbbra is nagy részt vállal magára a munkából Varanóban, miközben a mérnöki gárda Banburyből segíti a csapatot, a további részlegek pedig Maranellóban kaptak helyet.
A két pocsék szezon után a Haas optimista, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy 2018-ban már annyi pontot raboltak az élcsapatoktól, hogy többen csak a Ferrari B csapataként hivatkoztak rájuk, és mindent elkövettek, hogy olyanbekezdést találjanak a szabálykönyvben, ami alapján ki lehet zárni a Haast a versenyekről.
Steinerék szerint az idei autó méginkább szúrni fogja a szemüket azoknak, akik anno is a vesztüket akarták, de előbb szeretne meggyőződni arról, hogy a VF-22 valóban olyan gyors, hogy egyáltalán valós okuk legyen a versenytársaknak az aggodalomra.