Miután úgy kezdték a tavalyi évet, hogy a padlólemezt érintő, mindenki számára kötelező változtatásokon túl semmit nem módosítottak a 2020-as autójukon, számítani lehetett rá, hogy a Haas-istálló története leggyengébb szezonja lehet a 2021-es. Ez végül így is lett, a 2016-ban debütáló gárdával még sosem fordult elő, hogy nem szerzett pontot és az utolsó helyen végzett a konstruktőri értékelésben. Ám Günther Steiner csapatfőnök így is talált pozitívumot a tavalyi esztendőben.
Az Egyesült Államokban élő olasz szakember a Motorsport-Total.com-nak adott exkluzív interjúban elismerte, hogy azzal együtt is nagyon fájó volt átélni a 2021-es évet, hogy előre tudták, nagyon gyengék lesznek, hiszen az embernek nehéz erre gondolnia, amikor verseny közben az utolsó két helyen köröznek az autói. Steiner elmondta, hogy már a bahreini szezonnyitó előtt is abszolút tisztában voltak azzal, hogy ennél többre nem számíthatnak, ami miatt különösen oda kellett figyelni a csapattagok teljesítményére.
„Óvatosnak kellett lenni, hogy az emberek ne dőljenek hátra, ne szokjanak hozzá ehhez, és emiatt többé ne a legjobbjukat nyújtsák.
Azt kell mondani nekik, hogy »srácok, nem lettetek hülyék vagy rosszak, javulni fog a helyzet, csak egyszerűen nem fejlesztettük a kocsit.« A válasz nagyon egyszerű. Ha egy évig nem csinálsz semmit, akkor ide kerülsz."
Ám így is akadt egy-két szebb teljesítmény, amit a kétszer is a Q2-be jutó Mick Schumacher szállított, valamint az év utolsó két versenye is motiválólag hathatott a csapatra.
Az utolsó két futamon nem tudtam elhinni, hogy mindössze egy-két tizeddel voltunk a középmezőny mögött. Ezt nem értem, hiszen az autónk addigra közel két éves volt"
– ismerte be Steiner.
„A többieknek előrébb kellett volna lenniük, mert ők fejlesztették az autójukat – jelentette ki a csapatfőnök. – Az utolsó két futam nagyon furcsa volt.
Szaúd-Arábiában, egy nagyon hosszú körön csak másfél tized volt a hátrányunk, a versenyen pedig a Williamsekkel csatáztunk. Amint az ember harcolhat valamiért, az azonnal más helyzetet teremt, más érzés."
Természetesen mivel Nyikita Mazepin a teljes szezon során fényévekre volt Mick Schumachertől, az utolsó két versenyen látott előrelépés is inkább a német pilóta részéről volt érzékelhető (az orosz a szezonzárón koronavírus-fertőzés miatt nem is vett részt), így az sem zárható ki, hogy Schumacher fejlődése is szerepet játszott benne.
„Látszik, hogy egyre otthonosabban mozog a csapatban. Minden területen fejlődik és érettebbé válik. Sokkal nyugodtabban áll hozzá a versenyhétvégékhez, ami normális. Sok minden automatizmussá vált nála, az egyszerű dolgokon már nem kell gondolkodnia, helyette koncentrálhat arra, hogy mindent kihozzon az autóból. Ez pedig általában gyorsabbá teszi az embert" – dicsérte Steiner a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fiát.