Andretti úgy fogalmazott, hogy benyújtottak bizonyos hivatalos iratokat, de úgy tűnik, hogy jelenleg nincs folyamatban semmilyen formális procedúra az Andretti Autosport és az FIA között.
Habár ez nem zárja ki annak az esélyét, hogy az amerikaiak csatlakozni fognak valamikor az F1-hez, mégis úgy tűnik, hogy jelenleg a Forma-1 szabályozói és kereskedelmi jogtulajdonosai nem keresnek aktívan új részvevők után.
Amíg ez a helyzet áll fenn, addig több, mint valószínű, hogy a Michael Andretti által tett ajánlattal nem fog elindítani komolyabb folyamat.
Az FIA a következőket nyilatkozta a The-Race.com-nak:
Jelenleg nem vagyunk abban a helyzetben, hogy megerősítsük vagy kommentáljuk bármiféle megkeresés beérkezését az FIA-hoz, ami a Forma-1-et illeti
Utoljára 2016-ban csatlakozott új istálló az F1 mezőnyéhez a szintén amerikai vezetésű Haas F1 Team személyében. A csapat hosszas elbírálási folyamatokon esett át, meg kellett felelniük pénzügyileg, biztosítaniuk kellett a technikai hátteret, bizonyítaniuk kellett a megbízhatóságukat. Ezek csak néhány főbb elemek a sok más követelmény mellett.
Mindez azután történhetett csak meg, hogy az FIA több olyan csapatot is meghallgatott, akik szintén érdeklődésüket fejezték ki a nevezésre.
Miután a Haas átment az összes szigorú teszten, ugyanazok a folyamatok vették kezdetüket amin anno a Lotus, a Virgin vagy épp a HRT is átesett amikor 2010-ben csatlakoztak a mezőnyhöz.
Azóta hasonló lehetőség nem állt rendelkezésükre a potenciális érdeklődőknek, és úgy tűnik: az FIA-nak nem is áll szándékában hasonló utat bejárni.
A Forma-1 mindig is vonzó volt az autósport iránt érdeklődő üzletembereknek, 2010 ót is érkeztek komoly érdeklődők, mint a Panthera Team Asia vagy a Campos csapat, de egyikük sem járt sikerrel.
A költségvetési limit 2021-es bevezetése is csak rontotta a helyzetet a befektetők szempontjából. Lényegesen csökkentik a (leginkább) topcsapatok büdzséjét, a kereskedelmi bevételekből származó hasznot pedig igazságosabban osztják el az istállók között. Ebben a rendszerben minél több a szereplő, annál több felé kell osztani a bevételt.
A jelenlegi cél, hogy a csapatok franchise módjára működjenek, profitot termeljenek és önellátóvá tudjanak válni, ezzel is erősítve a pozíciójukat a mezőnyben. Ez azonban azt eredményezi, hogy az eddig jellemzően inkább nyitott felfogást átvette az elzárkózás gondolata, és egyelőre a mezőny nem hajlik arra, hogy új vetélytársak érkezzenek.
A legutóbbi Concorde-szerződés is ezt az eszmét erősíti, amelyet 2021-ben írtak alá, és egészen 2025-ig érvényben lesz. Lényege, hogy az újonnan érkező félnek 200 millió dollárt kell kifizetnie a jelenleg is a mezőnyben lévő csapatoknak, ezzel kompenzálva őket, hogy kereskedelmi jogokból származó bevétel immár 11 felé oszlik.
A Forma-1 nem egy elutasító szemléletű szervezet, de a jelenlegi körülmények nagyon megnehezítik egy új befektető érkezését.
A csillagoknak pontosan úgy kell összeállniuk, hogy az összes akadályt megugorják a csatlakozni vágyók és egy olyan üzleti ajánlatot tegyenek le az asztalra amely a többi csapatot is arra ösztönzi, hogy befogadóak legyenek.
Mario Andretti ugyanakkor beszélt arról, hogy abszolút tisztában vannak az összes követelménnyel és elvárásokkal:
A belépéshez minden szükséges erőforrásunk megvan és minden feltételnek eleget tudunk tenni
- nyilatkozta Andretti az Indianapolis Star-nak.
Az autókat Indianapolisban építenénk, a főhadiszállásunk azonban Angliában működne. Minden elő van készítve, ha megkapjuk az engedélyeket már másnap munkába tudunk állni
- tette hozzá Andretti.