Nehéz helyzetbe hozta az orosz és fehérorosz autóversenyzőket, illetve ugyanezen nemzetiségű, autósportban dolgozó hivatalos személyeket a brit motorsport-szövetség, miután az FIA döntésével szembemenve kitiltotta őket minden, az Egyesült Királyság területén rendezett versenyről, így nemcsak, hogy nem indulhatnak azokon, de az eseményen sem lehetnek jelen.
„A brit motorsport-szövetség teljes közössége elítéli Oroszország és Fehéroroszország háborús cselekedeteit, és szolidaritását, illetve támogatását fejezi ki mindazok felé, akiket érint a folyamatban levő konfliktus – olvashatók a brit motorsport-szövetség közleményében David Richards (az egykori BAR-istálló korábbi csapatfőnöke) elnök szavai. – Kiállunk az ukrán emberek és a motorsport-közösség tagjai mellett az invázió és az azt követő elfogadhatatlan cselekedetek után. Itt az ideje, hogy a nemzetközi motorsport-közösség cselekedjen és támogassa az ukrán embereket és az Ukrán Automobil Szövetségnél (FAU) dolgozó kollégáinkat."
A Motorsport UK ezzel szembement az FIA Motorsport Világtanácsának tegnapi ülésén hozott döntésekkel, a Nemzetközi Automobil Szövetség ugyanis nem tiltotta ki sem az orosz, sem a fehérorosz versenyzőket és hivatalos személyeket, helyette azt a döntést hozta, hogy nem versenyezhetnek hazájuk zászlaja alatt, illetve sem egyének, sem csapatok nem használhatnak nemzeti szimbólumokat és színeket. Utóbbit a brit motorsport-szövetség is előírta.
A többek között a Sky Sports F1-es szakértőjeként dolgozó, korábban a HRT-vel és a Lotusszal 11 nagydíjon induló Karun Chandhok a Twitteren fejezte ki nemtetszését az FIA szerinte túl enyhe döntése miatt. „Meg kell mondanom, egy kissé csalódott vagyok... Keményebb kiállásban reménykedtem, mint ahogyan a Nemzetközi Olimpiai Bizottság is tette."
Chandhok történetesen a brit motorsport-szövetség tíz igazgatójának egyike, így miután elítélte a túl enyhe szankciókat, részt vett a szigetországi versenyekre vonatkozó keményebb feltételek megszavazásában.
Mindez azonban még nem jelenti azt, hogy az orosz pilóták, köztük az egyelőre még a Haas versenyzőjének számító Nyikita Mazepin nem fognak tudni versenyezni az Egyesült Királyságban,
és amennyiben az amerikai istálló megtartja az oroszt, kénytelen lesz kihagyni a Brit Nagydíjat.
Ugyanis a tiltás az orosz vagy fehérorosz licenc-szel versenyzőkre vonatkozik, tehát nem az útlevélben szereplő nemzetiséget veszi alapul, és mint ahogyan azt maga Chandhok is kiemelte egy korábbi tweetjében,
ha az orosz vagy fehérorosz pilóták egy másik ország szövetségénél váltanak ki új licence-et, áthidalhatják ezt a problémát.
Hogy akkor miért szavazták meg mégis a szigorúbb intézkedéseket? „Az erősebb kiállás az FIA-tól biztosította volna, hogy a versenyzők vágják el a köteléket Oroszországgal, és máshol folyamodjanak licenc-hez" – írta a még a Motorsport UK döntésének nyilvánosságra hozatala előtti posztban az indiai, aki ezzel előre rávilágított a döntés mögött húzódó szándékra.