Bár az eredeti tervek szerint a Motorsport Világtanács legközelebb csupán a Bahreini Nagydíj pénteki napján, március 18-án ült volna össze, a világban zajló események felülírt ezt a forgatókönyvet. A hatodik napja tartó orosz-ukrán háború miatt ugyanis az FIA elnöke rendkívüli ülést hívott össze, amit saját maga jelentett be a Twitter-oldalán.
A találkozón nyilvánvalóan az orosz kötődésekről próbálnak majd döntést hozni, legyen szó az FIA tagszövetségéről, a Motorsport Világtanács tagjáról, pilótákról vagy szponzorokról. Az már korábban eldőlt, hogy az Orosz Nagydíjat nem fogják megrendezni, bár a közleményben valójában csak annyit állítottak, hogy „jelen körülmények között” az F1 biztosan nem utazik Oroszországba”.
Az Orosz Automobil Szövetség (RAF) mind az FIA sport-, mind a mobilitási részlegének tagja, míg a szervizszolgáltatásokat nyújtó AvtóKlub Asszisztansz-Rusz elnevezésű szervezetről az utóbbi mondható el. A RAF elnöke, Viktor Kirjanov pedig a Motorsport Világtanács tagja. A 69 éves sportdiplomata ráadásul korábban magas rangú rendőrtiszt volt,
2011 és 2015 között pedig Oroszország belügyminiszter-helyettesi pozícióját töltötte be, és ezalatt számos állami kitüntetésben részesült.
Hogy milyen döntések születhetnek az ülésen, azzal kapcsolatban az FIA szabályzatának 1.2-es cikkelye adhat támpontot. Ez kimondja, hogy az irányító testületnek „támogatnia kell az emberi jogok védelmét, és tartózkodnia kell attól, hogy tevékenysége során faj, bőrszín, nem, szexuális irányultság, etnikai vagy társadalmi származás, nyelv, vallás, filozófiai vagy politikai vélemény, családi helyzet vagy fogyatékosság alapján történő megkülönböztetést tanúsítson, és hogy erre vonatkozóan bármilyen lépést tegyen”.
Bin Szulajm ez ügyben felvette a kapcsolatot az Ukrán Automobil Szövetséggel (FAU). Az FIA első embere támogatásáról biztosította a helyi szervezetet, és arra kérte elnökét, Leonyid Kosztyucsenkót, hogy forduljon hozzá, ha segítségre van szüksége. Ez hétfőn meg is történt, és többek között arra kérte az FIA-t, hogy az orosz és a fehérorosz licenccel rendelkező pilótákat tiltsák el a versenyzéstől.
Ez a Forma-1-ből Nyikita Mazepint érintheti a leginkább, aki ráadásul több szempontból is nyomás alá került,
hiszen könnyen lehet, hogy a Haas az eltiltása nélkül is elbúcsúzik tőle. Rajta kívül például a WEC-ben versenyző Danyiil Kvjat is nehéz helyzetbe kerülhet, de Robert Svarcman, a Ferrari tartalékpilótája sem helyettesítheti Charles Leclerc-t vagy Carlos Sainzot, amennyiben a szükség úgy hozza.
Ami a szponzorokat illeti, az Uralkali révén a Haasnak van a legnagyobb orosz érdekeltsége, de sajtóhírek szerint Gene Haas csapattulajdonos minden orosz kapcsolatot meg akar szakítani. A Ferrarira azonban szintén nyomás kerülhet, ugyanis a Scuderia szponzorai között ott van a Kaspersky elnevezésű kiberbiztonsági vállalat.