Amellett, hogy csak egy autóval álltak rajthoz, és így elveszítették a kettős pontszerzés lehetőségét, más téren is igen rosszul jött a Haasnak Mick Schumacher dzsiddai bukása. A 23 esztendős pilóta az időmérő edzés második szakaszában, 270 km/h körüli tempónál csapta falhoz az autóját, a 33 G-s becsapódás során pedig a kocsi nagy része megrongálódott. Günther Steiner csapatfőnök 500 ezer és egy millió dollár közöttire becsülte a kárt, ami átszámolva a 340 millió forintot is elérheti.
Steiner a Haas médiabeszélgetésén elmondta, hogy tulajdonképpen három elem, a monocoque, a motor és az akkumulátor maradt épen a szaúdi pálya 10-es kanyarjában történt elemi erejű becsapódás után, ami a semminél ugyan több, de a kár így is jelentős.
„Úgy néz ki, hogy maga a kasztni nem sérült meg. Az oldalsó ütközőzóna igen, de azokat le lehet cserélni. Nyilvánvalóan rendesen le kell ellenőriznünk a kasztnit, de úgy tűnik, nem fest olyan rosszul, ahogyan a motor sem, amire a Ferrari azt mondta, hogy látszólag rendben van. Az akkumulátor szintén, a többi elem azonban mind sérült."
Azt egyelőre nem tudják megmondani, hogy ez a költségek terén mit jelent, de már a becslések alapján látható, hogy nem kis összegről van szó.
„A kár elég nagy, mert a bal elsőt kivéve mindegyik felfüggesztés eltört, és az is károsodott valamennyire. A többiből szénpor lett.
Nem tudom, hogy ez pénzben mit jelent, de a váltóig minden karosszériaelem kuka, a hűtők odalettek, úgyhogy 500 ezer és egy millió dollár közé saccolnám"
– mondta Steiner.
Mivel a csapatoknak az idén a költségplafon miatt már a tavalyinál is kevesebb pénzből, 140 millió dollárból kell gazdálkodniuk a szezon során, egy-egy ekkora baleset igen érzékenyen érintheti őket,
a Haas fejlesztéseit azonban még nem veti vissza Schumacher bukása, mivel egyelőre az ilyen esetekre elkülönített pénzből fedezik annak költségeit.
„Van egy összeg félretéve. Egy versenycsapatban soha nem lehet úgy tartani a költségvetést, mint egy normális kereskedelmi vállalkozásban, mert ott van ez a kockázat, és nyilván van keret váratlan kiadásokra. Viszont, ha két-három ilyen történik, akkor ez a keret többé nem áll rendelkezésre, hanem veszteség lesz belőle, amit kezelni kell. Nyilvánvalóan remélem, hogy nem történik sok ilyen eset" – mondta Steiner.
Schumachernek egyébként már csak azért sem árt a folytatásban odafigyelnie az autótörésekre, mert a tavalyi szezonban becslések szerint ő okozta a legnagyobb kárt a csapatának, több mint 4 millió eurónyi javítási számlát hozva össze.
2021-ben az újonc pilóta két alkalommal, Monacóban és a Hungaroringen is kénytelen volt kihagyni az időmérő edzést a harmadik szabadedzésen elszenvedett balesete miatt, de ezen kívül is törte azért a kocsit, Dzsiddában akkor például a futamon csapta falhoz a VF-21-est.
Az idei Szaúd-arábiai Nagydíjon végül csak azért nem indult el, mert a Haas nem akarta megkockáztatni, hogy egy újabb balesettel veszélybe kerüljön az indulása az Ausztrál Nagydíjon.